fredag 7 maj 2010

Tiden går, klockan slår.

Ibland tittar jag på mina händer och tänker att de ser så slitna och skrynkliga ut. Små konstiga mörka fläckar och allmänt korviga. Och fula naglar. Då tänker jag för mig själv att det blir bättre bara jag börjar använda handkräm och fixar naglarna. Går på manikyr.

Och sen tittar jag i spegeln och ser ett ansikte stirra emot mig som jag inte känner igen. Mörka ringar och rynkor under ögonen, fnasig och håglös hy.
- Men det ordnar sig bara jag får sova ordentligt och får lite sol på näsan, säger jag till mig själv.

Men idag slog insikten ner som en blixt från klar himmel. Herregud, det kommer inte alls att ordna sig med lite nagelvård och god nattsömn. Jag ser ut så här! Det kommer snarare att bli sämre än bättre. Det är helt enkelt tidens tand. Gulp....

I sådana stunder är det tur att man har humor. Mycket humor.

Dags för recond?

4 kommentarer:

Anonym sa...

använd humorn till följande:

scen 1:
lunchpiffade äro vi alla fem på "du-vet-viket-ålders-kollektiv, en av oss har målat läppstift utanför och den andra ska prompt ut och röka trots att rullartorn inte riktigt tar sig genom dörren på haket vi valt för dagen.dam nummer tre läser vinlistan.
scen 2:
vi får oväntat karlbesök
scen 3:
mycket nu, castingansvarig ringer från produktionsbolag och vill göra HELTNYTTKONCEPTPROGRAM med oss alla på "taklöken".

fortsättning följer(helatiden)
gammelåsen som ser såååe fram emot dessa dagar

Anonym sa...

använd humorn till följande:

scen 1:
lunchpiffade äro vi alla fem på "du-vet-viket-ålders-kollektiv, en av oss har målat läppstift utanför och den andra ska prompt ut och röka trots att rullartorn inte riktigt tar sig genom dörren på haket vi valt för dagen.dam nummer tre läser vinlistan.
scen 2:
vi får oväntat karlbesök
scen 3:
mycket nu, castingansvarig ringer från produktionsbolag och vill göra HELTNYTTKONCEPTPROGRAM med oss alla på "taklöken".

fortsättning följer(helatiden)
gammelåsen som ser såååe fram emot dessa dagar

Annelie sa...

Mhm, jag har hittat massa ränder på halsen och i pannan. Och när man har sovit så tar det en jäkla tid innan ansiktet kommer på plats nuförtiden.

Jockeyboy sa...

Det finns en helt ny formula, Annika. Jag testade och blev helt revitaliserad.Jag och ett par andra kan garantera att den ger dig din första ungdoms silkeslena hy tillbaka.