lördag 22 maj 2010

Pingstafton.


Ligger och lyssnar på väderleksrapporten. Det ska bli uppsprickande molntäcke fram emot eftermiddagen, "med inslag av aska".

Va fan, tänker jag och far upp ur sängen. Är den där jädrans Vattnafjösökullfjölur på gång nu igen. Det här är ju inte klokt.

Men sen tänker jag att jag måste ha hört fel. Hon sa nog "inslag av åska."

Nu packar jag ränseln och far ut till mitt lilla pörte i skärgården. Dags att öppna upp, sopa bort vinterns fnas, dra igång kylen och plantera ett och annat luktärtsfrö.

Glad pingst. Ryck er hän om ni kan, vill och orkar.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Åh, skärgården! Nu blev jag avundsjuk på riktigt.

Ank sa...

Nu är jag hemma igen och jag vill bara inflika att skärgården så här års är underbar i fint väder, men i dag var det ingen lek därute i halv storm och hällande ösregn. Nu får jag kasta mig i ett bad för att tina upp.

Men ejdrarna slogs i viken, gullvivorna stod i klasar, havsörnen avpatrullerade området och näktergalen drillade på. Så på det stora hela var allt så bra så bra.