söndag 16 maj 2010

Plågsamma försök.

Ok, efter att ha sett Sommarkrysset i TV4 igår tycker jag att det är dags att en gång för alla konstatera följande:
Man blir inte automatiskt bra på att vara programledare bara för att man kan sjunga! Att vara programledare är ett yrke. Att sjunga är ett annat yrke. Det är väldigt få som klarar båda.

Min mycket bestämda rekommendation är att gosstrion EMD fortsätter att göra det de är bra på, nämligen att sjunga coverlåtar i fina stämmor. Och ge fan i att vara programledare. För det var riktigt, riktigt dåligt.

Bliv vid edra läster, om ni har några.

5 kommentarer:

Anonym sa...

ja, vad är detta för trams, att fel människor ständigt placeras i fel sammanhang?! Det är ju öppet mål!
Roligt att den lilla fåfänga Danny, så van vid skrikande tonårsbrudar att han troligen finner sig själv oemotståndlig, sa till tjejen i publiken "och jag LOVAR att ringa dig sen", helt opåkallat...som om hon bara drömde om att bli uppringd av ett sjungande (förvisso rätt rar verkar det som) och dansande barn..
Nej...så skitlöjligt med tre trallande körsångare..som vid ett tillfälle refererade till sig själva som "Bad boys"...eh? I exakt vilket avseende då tro?

Sussi

Annelie sa...

Ja herregud. De betedde sig som de var guds gåvor till folket. Sanslöst.

Ank sa...

Och frågorna´rå? Kränkande lätta.
Men det är ett barnprogram va? Säg att det är ett barnprogram.... Det MÅSTE vara ett barnprogram!!

Unknown sa...

Ah en sån gnällkärring du måste va! Killarna var ju sjukt charmiga och vem vill se Gry varenda eviga gång? Förstår du inte ironi förresten? Bl.a. Dannys fråga "jag LOVAR att ringa dej". Det var ju bara kul och tjejen spelade ju med, det syntes ju! Killarna var en frisk fläkt tycker jag. Saknade inte humorlösa Gry en sekund, så fan heller!

Ank sa...

Tina, klart att jag är en gnällkärring, det är därför jag har min blogg. Det är mitt alldeles eget gnällforum. Och jag har inte sagt att jag saknar Gry. Jag sa bara att jag tyckte att EMD var dåliga. Och att musiker och programledare är två yrken.
Kul annars att du tittar förbi min blogg. Välkommen hit.