tisdag 4 maj 2010

Nu öppnar vi äntligen.

Just när jag tror att det är fysiskt omöjligt att klämma in ytterligare en galleria i Stockholm, råkar jag läsa om Liljeholmstorget, en ny galleria med nästan 100 butiker. Den ligger på andra sidan Liljeholmsbron, ett stenkast från Hornstull och där finns minsann både Cervera, Lindex, Akademibohandeln, Hemtex, H&M, Willys och Kappahl. M fl, m fl.

Ge mig en enda anledning att ta mig över den vindpinade brojäveln och besöka detta blåshål till köpcentrum fem minuter från det gigantiska utbudet i innerstan. På en plats där nästan ingen människa bor.

Vad ger ni mig för nedläggningstid? Överlever Liljeholmstorget årsskiftet 2010/11?

Shoppalong, but not for long....?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka ovanliga och "edgy" märken de har fått till i en enda oväntad Galleria..det vill man ju inte missa för allt i världen..här går man och tror att man har tillgång till det mesta bara för att i nästa sekund förstå att det är Liljeholmen som har trumf på hand..allt är så dumt, så dumt..och en deppigare plats än Liljeholmen får man åka långt ut i Kransarna för att hitta. De kan inte räkna med mig. Jag kommer att hålla mig på denna sidan bron.
Tack men nej tack.
sussi

Annelie sa...

Well. Med allt nybygge vattnet så kan man inte direkt hävda att ingen bor där. Själv bor jag ännu fler stenkast från tullarna, i den riktningen :-)

Ank sa...

Annelie, det har du förstås rätt i. Det har byggts så fort därnere att jag glömde bort det.

Men oavsett det , så begriper jag inte varför vi måste bygga ett nytt stort köpcenter i vartenda jävla kvarter, befolkade med samma gamla trötta kläd- och porslinskedjor. Vem har fått för sig att människor behöver ha en Kapp-Ahl utanför knuten, var man än bor. Att det måste vara så himla NÄRA till allt.

När jag var liten bodde jag i Linköping. När man ville handla och kolla på folk, drog man ner på stan. Och sen cyklade man hem igen. Och aldrig att jag saknade att det inte fanns ett H&M på armlängds avstånd.

Och även nu i vuxen ålder när jag bor på Kungsholmen, är det helt ok för mig att lämna närområdet när jag ska köpa kläder och teveapparater. Och jag ser det ena köpcentrumet efter det andra gapa sorgligt tomma. Överallt "Lokaler uthyres". Ska bli intressant att se hur det går för Liljeholmstorget.

Jockeyboy sa...

Jag tycker att alla som bor utanför tullarna kan dra åt helvete!