onsdag 19 maj 2010

Simma i pengar.

Jag läser i tidningen att Charlie Sheen har tackat ja till att göra ytterligare fyra säsonger av Två och en halv män. För varje episod får han över sex miljoner kronor!

För varje episod. Sex miljoner kronor. Jag smakar på summan sex miljoner kronor. För att medverka i ett 22 minuter långt avsnitt. 24 episoder per säsong. Varje nytt avsnitt, sex nya friska miljoner. Två år framåt.

Jag har räknat ut att han i runda slängar kommer att dra in 576 miljoner på att hasa omkring i shorts och ankelsockor och vara rätt kul. Det skulle jag också kunna tänka mig. Minus ankelsockorna då, förstås. Där går gränsen.

5 kommentarer:

Kajsa sa...

just det, man måste draw the line någonstans. 6 mille/ankelsockor, näe, tror inte det..... har aldrig riktigt fattat varför de måste vara så övertydliga med att klä ut honom som en liten pojke, det är ju självklart att han på alla nivåer har stannat på en 14-årings nivå....

Anonym sa...

...och Cubanska Barberar-skjortor..den där killen är nog riktigt ill-marig "off-screen"..men som sagt, kan ju vara lite kul (i spindel-spret-lugg..men ändå).
Ja, pengar det med sa Flickan..och just att han "tackat Ja" som om det går runt ngn som skulle "tacka nej"...ja någon kanske..jag skulle tacka nej pga av spret-luggen som jag inte tror klär mig alls.

Sussi

Helena sa...

Det är så olika vad man har näsa för. Själv erbjöd jag just en barncykel på blocket för 450 kr. Kände då omedelbart att jag behövde rusta upp den för 100 kr. Den första som ringde saknade bil. Jag körde ut cykeln till honom. Väl där visade det sig att han bara hade 400 kr så då fick det bli så. Som sagt, det är så olika det där.

Annelie sa...

Själv fick man en redig landstings-löneförhöjning på femhundra spänn. Efter skatt räcker det kanske till en extra glass eller två.

Ank sa...

Ja, det är verkligen olika det där.

Fast jag tycker nog ändå att just Helenas metod att tjäna en extra hacka lämnar en del övrigt att önska. Du är snäll så du är dum, helt enkelt. Men hellre det än tvärtom.

GLAD PINGST alla härliga! Keep on rockin´