fredag 1 januari 2010

Gott nytt år!

Gissa mej´rå, hur crazy var jag igår på nyårsafton´rå? Jag var hemma ensam med mig själv. Det har jag inte varit på tjugo år, och den gången var jag tvungen för jag hade vattkoppor. Men i år var det helt frivilligt. Det var bara jag och silverfiskarna. Men dom låg lågt kvällen till ära. Inte ett ljud från badrumsavdelningen.

Så det var jag. Jag dukade fint med söndags- och gåbortsporslinet, kammade mig och satte lite rouge på kinderna. Och så åt jag en god middag. Hälleflundra. Toast Skagen med forellrom till förrätt, förstås. En liten citronmarängtartelette. Gott vitt vin. Många tända ljus. TV. Ro och frid. En nattlig promenad.

På tolvslaget Ring klocka ring med Jan Malmsjö på Skansen (jösses vad han tog i...) och lite bubbel. Sedan radions P1 och Sveriges domkyrkor som ringer in det nya året. Fyrverkerier utanför fönstret. Det räckte så fint för mig. Det kändes som en värdig start på ett nytt år och ett nytt decennium.

Jag skickar med en förhoppning om ett riktigt gott nytt 2010 till alla. Och hur göra det bättre än att släppa fram sötnosarna i det ryska pojkbandet Steklovata och deras fromma budskap om ett fint och fridfullt nytt år.

Happy new year!

4 kommentarer:

Annelie sa...

Det låter som en väldigt fin nyårsafton tycker jag, trots att silverfiskarna försökte döda partystämningen. God fortsättning!

Ank sa...

God fortsättning själv, Annelie. Hoppas du hade ett fint nyår. Silverfiskarna var inget problem alls, de höll sig på den pyttepyttelilla (badrums)mattan.

Annelie sa...

Det var fint. Och inte blev det sämre när jag såg ditt youtube-klipp här :-D

helena sa...

Se här har vi grabbarna som ka-an håll-a taa-kten.