tisdag 19 januari 2010

Geggamoja i teve.

Jag tänker inte gå in i detalj om vad jag tycker om programmet Paradise Hotel, för då kommer jag bara att framtona som den moraliserande gnällkärring jag är, men det torde/borde vara uppenbart för de flesta vilket jävla skitprogram det är.

Ett program, som går ut på att pantade, kroppsfixerade unga svenskar ska supa ner sig och nuppa framför kameran i exotisk miljö. Och typecastad för säsongen är Svartenbrandts trasiga dotter. Det är så gräsligt så jag orkar inte ens prata om det.

Men det värsta är ändå att det troligen mest är tjejer i 12-14-årsåldern och snuskgubbar som tittar på eländet.

Varför tittar du på det då, kanske vän av ordning frågar. Jo, det gör jag i rent studiesyfte. Någon enstaka gång då och då. Jag jobbar ju ändå med tv och är intresserad av att se hur långt man kan gå på bästa sändningstid. Vilket i och för sig redan är alldeles uppenbart; man kan tydligen gå hur långt som helst.

Mer än så säger jag inte om det.

För det var egentligen inte det jag skulle prata om, utan om personalen som jobbar på hotellet. Jag bekymrar mig lite för den.

Om jag har förstått saken rätt så är programmet inspelat i Mexiko och det är väl troligen hederliga, katolska hotellanställda som tvingas medverka i den här cirkusen. Vad tänker de när de måste gå in i bild och leverera kuvert till fulla, halvnakna svenskar som ligger och dräller i olika solstolar utan att bevärdiga dem med en blick?

Är de bekväma med det? Att bära fram drinkar till redan stupfulla, att se folk ligga med varandra i poolen som vore det porrfilmsinspelning? För att sedan troligen behöva städa upp skiten efteråt?

De måste tro att de har kommit till Sodom och Gomorra och inte till jobbet. De måste förakta oss djupt. Fy, vad skämmigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

....alltså..här, som många andra knappar, är jag ostopplig...så jag bara instämmer i varje stavelse, kommatecken och vidare så..att bära fram löjliga små pergamentrullar på en silverbricka till ett 19-årigt rödbränt as som inte ens säger tack...nej, jag har som du tittat på ett program av samma anledning som du-studiesyfte. Jag ser allt en gång..men jag kan inte ens jaga upp mig, för om jag gör det över detta hemska, som vissa kallar "utveckling", så kan jag inte sova, gå upp på morgonen, sköta mitt arbete osv osv..så jag måste helt enkelt bara låtsas som det inte finns...
..annars kanske jag söker upp Franscheska och bryter hennes naglar bakåt en efter en..medan jag tvingar henne att säga efter mig....
Så ungefär känner jag...

Sussi

Anonym sa...

nu önskar man att den-som-fick-fria-händer-på-ica-i-båstad genast satte upp skyltar på allas teveapparater.