torsdag 14 januari 2010

Hej då, adventsstjärnan.

Lys nu allt vad du orkar i kväll och i natt, för i morgon har du gjort ditt. Då åker du rakt in i kartongen och ner i källaren. Och sen ser du inte dagens ljus på ett bra tag. Bara så att du vet.

Lite motvilligt tar jag bort dig. Jag tycker den här julen har gått så otroligt fort. Nog borde du kunnat få hänga kvar några veckor till. Men si det går icke. För på Tjugondag knut dansas julen ut. Och detta är inte förhandlingsbart.

Så lys nu vackert i den frostiga januarinatten, du lilla adventsstjärna. Vi ses någon gång i slutet av året.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Skönt att höra att jag inte är en förtappad själ som bara inte orkat ta ner min stjärna i fönstret. Nej för nu inser jag att den SKA vara kvar tills imorgon. Jag har alltså gjort helt rätt som negligerat att ta ner den. Och nu kan jag bara fnysa åt grannar och sucka ljudlöst åt deras nyck att ta ner pyntet innan tjugondag knut. Jag har betett mig helt korrekt utan att veta om det. You saved my day!

Anonym sa...

Eller varför inte julen varar ut till påska?

/Lilla M

Ank sa...

Ok, nu erkänner jag. Det är lördag och jag har fortfarande inte tagit ner den. Kan inte förmå mig. Eller orkar inte. Den får sitta uppe en vecka till. Det kan väl inte göra nåt....

Unknown sa...

ja, visst är det den man helst vill ha kvar länge, länge! vackert skrivet
eja