torsdag 21 januari 2010

Köp en, betala för två.


Nu flaggar några flygbolag, bl a Air France och KLM, för att man ska behöva betala för två flygsäten om man är för fet för att få plats i ett. Och det här är tydligen något som upprör många överviktiga.

Varför då? Vad är det för konstigt med det? Tar man upp två stolar, är det väl självklart att man betalar för två stolar?

Men så har det tydligen inte varit tidigare. Det är märkligt, tycker jag. Det är som om överviktiga människor bara skulle behöva betala för en biff, fast de trycker i sig två. Att den andra biffen helt självklart skulle följa med på köpet bara för att det inte räcker med en biff i krävan för att bli mätt.

Smakar det, så kostar det, som jag brukar säga. Det är bara att bita ihop - eller banta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker som du, men man kanske ångrar sig om ett tag när man själv är där! puss Steenen

Ank sa...

Nej, om jag tillåter mitt arsle att bli så stort att det kräver två säten, då kommer jag att betala utan att knota. Men det kommer aldrig att hända!!!!!!

Anonym sa...

Men, tänker då den fiffige, om man är så smal att man tillsammans med nån annan smalis skulle få plats i samma stol - räcker det i så fall att bara köpa ett enda säte?
På dylika ting funderar jag denna kyliga januarilördag.

Volare!
Eddie Oliva

Ank sa...

Ja, du Eddie, där väckte du allt en tanke som tål att stanna vid en stund.

Fast om man sitter två på samma säte, har man ju bara ett bord och då får ju inte två brickor med kalla anrättningar plats. Fast om man är så himla mager, så kanske det räcker med en halv kall anrättning för att bli mätt? Sånt kan man också sitta och grubbla över en kylig lördagkväll i januari.

Eller så kan man hälla upp en liten drink.
Towa