fredag 11 december 2009

Vad är det för fel på mig egentligen?

Tidigt i morse hittade jag detta sms i min telefon:

"Hej! Sänder en hälsning från en strand på Koh Phangan. Vi har just ätit frukost med mango och ananasshake och ska nu genomlida ännu en dag i paradiset. Vi bor underbart i en vacker bungalow med hängmatta på altanen precis på stranden. Dagarna flyter stilla och barnen njuter av frihet utan kläder och blöjor och enorma ytor att springa och krypa på. Nu fäller dom kokosnötter här bredvid som man får hugga upp och dricka ur. Vad kan man säga? Du borde vara här."

Någon timme senare, på väg till jobbet, såg jag följande löpsedel:

"Kylan och snön på väg. Minus 35C grader nästa vecka."

Och jag drog kepsen längre ner i pannan och tänkte, utan någon som helst tvekan, att jag är på rätt plats. Det är här jag vill vara. Här där det snart ska börja snöa och bli svinkallt.

Vad är det för fel på mig? Äjängtlingen....?

Äntligen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

oj vad jag håller med dig just HELATIDEN nu.
känner igen mig så väl och ställer ofta samma fråga till mig själv.
i många år var svaret ja. nu är det nej. så det så...
åsen

Anonym sa...

Jaja, gå ni här o streta i vinden, lilla a och lilla m!
Sigge o jag joinar dina kompisar i paradiset annika!
Vi ses i januari, alla TRE, har jag en känsla av!
Puss å kram å GO JUL!

Anonym sa...

PARADISask o värmeljus från ikea, kedjepinnar o box(tunna) i JANUARI i bruna soffan(eller har den bytt färg?))
lilla a, lilla t o lilla l
tjoho!