måndag 7 december 2009

"Ajdå, det här ser fan inte bra ut...."

Idag byter man fjärrvärmecentral i mitt hus. Vi fick besked om detta så sent som i fredags och när jag vaknade i morse hade de stängt av vattnet och värmen. Ok, jag överlevde det. Det fick bli en raggardusch.

De har lovat att allt ska vara klart under dagen. Kl 17 ska vattnet vara påsatt och vid 21 drar värmen igång.

Yeah right....!

När jag gick hemifrån i morse, mötte jag fem hantverkare som stod och glodde i källaren med vatten till anklarna.
-"Ajdå, det här ser fan inte bra ut", sa en av dom.
-"Vi måste åka och köpa den där delen som vi saknar då´rå", sa en annan.
-"Oj då", sa jag, "det låter olycksbådande".
De tittade på mig som något katten släpat in.

Och sedan hasade sig två av killarna mot källartrappan för att åka och "köpa den där delen, då´rå". Jag har aldrig sett två män gå långsammare uppför en trappa. Jag gick bakom och puttade på, kändes det som.

När vi kom upp på gatan log jag lite inställsamt och frågade om de trodde att det skulle bli klart till kvällen.
-"Oroa dig inte, det ska nog ordna sig", sa en av dem. Den andra skrattade till, lite för snabbt.

Just nu har jag slagit vad med mig själv och hela världen om att det inte kommer att finnas varken vatten eller värme i lägenheten när jag kommer hem ikväll. Jag är villig att slå vad om hur mycket pengar som helst. Sätter nån emot?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämän asså ruvetattehära ser rätt bucklitt ut vettu. Här sittereju en fyråttifyra å devetefan om dom hari lager nufetiden... Åruvet att vi kanjunte juta fast en tvåsexti innan snickarn vatt här vettu...men ringi vecka åtta!

Ingemar Lönndahl (Lasses brorsa)

Anonym sa...

detta är en annan anonym!

Ank sa...

Hantverkare - can´t live with them, can´t live without them.

Lasse Lönndahsl brorsa Ingemar är sannerligen inte anonym. Han är toppbekant.