torsdag 3 december 2009

Det rör väl inte mig.

Jag kanske har missat nåt här, men varför är det av allmänt intresse att Tiger Woods har fått smisk av frugan och backat in i ett träd? Eller varit otrogen, för den delen?

Rätta mig om jag har fel, men är inte det här väldigt privat? Varför ska jag bry mig om det? Varför fortsätter världens alla tidningar sin rapportering om en sån skitsak?

Precis i början var historien ännu tunnare. Då hade Tiger i princip bara halkat lite med gasfoten och ändå var det ett hysteriskt pådrag i pressen. De senaste dagarna har det här med otroheten tillkommit och dummare är jag inte än att jag fattar att det kan vara lite smaskens för de sensationslystna. Men det är väl fortfarande inte nån världsnyhet att en jävla golfspelare, om än en svårartat ikoniserad sådan, har fått på moppe för att han varit dum och otrogen?

Journalister har belägrat familjen garageuppfart hela veckan och helikoptrarna har surrat som berusade humlor över huset på ett sätt som påminner mig om en "riktig" nyhet, nämligen den förfärliga OJ Simpson-historien. Kommer ni ihåg när OJ drog iväg i sin Ford Bronco, förföljd av en kortege av polisbilar och en hel flottilj helikoptrar? Och hela världen följde med i direktsändning.

Säga vad man vill om Tiger Woods, men nån OJ Simpson är han inte - tack och lov.

Nu bidrar han tyvärr själv till att gegga till historien ytterligare genom att be hela världen om ursäkt på sin hemsida. Varför i herrans namn då?

Lilla Tiger, inte behöver du be mig om ursäkt, jag har ingenting med det här att göra. Ta det med din fru istället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

visst har du rätt - men; vem ska man skriva om då??? de flesta man skriver skvaller om är ju inte hälften så berömda.....

Jockeyboy sa...

Det här trodde man inte om Tiger, eller hur? Han ser helt enkelt för mesig och hormonfattig ut. Och så håller han på och strular med tandlösa strippor när han har världens sötaste fru och barn hemma.Underligt.Så det som hände pekar ju ändå på nån slags intressant avgrundsdjup, nån slags destruktivitet som han inte kan låta bli att utmana. Och det gör det hela intressant. Men antagligen är han bara uttråkad av att ha allt. Alltid.

Anonym sa...

men... både hennes och hans sken kanske bedrar