måndag 14 september 2009

Top notch.

Svenska Hollywood-fruar på TV3. Vilket toppenprogram! Det här är riktigt kul. Tre blonda svenska landsortsbrudar som vunnit nån Hawaiian Tropic-tävling, dragit till Kalifornien, gift sig rikt och transformerats till osannolika damer. Anorektiska, neurotiska, plastikopererade. Men jätteroliga.

Skojsigast hittills är 38-åriga Anna från Bjuv. Gift med Paul Anka. Anna Anka. Hennes uppgift i livet är att vara vid Pauls sida när han reser runt i USA och sjunger "Diana" på olika amerikanska motsvarigheter till finlandsbåten.

De reser på stor fot. Paul har ett eget jetplan. Och det tycker Anna är skönt eftersom reguljärflyg är så jobbigt. Med på resan följer alltid de två små barnen och en förtryckt au pair-tjej som Anna retar sig på. En dag i planet, på väg till Atlantic City, läser Anna i tidningens horoskop att det finns någon därute som är avundsjuk på henne

- "Det är hon, det är jag säker på", väser hon på svår Bjuv-dialekt och blänger argt mot den intet ont anande barnflickan som leker med barnen längst bak i privatjeten.

- "Jag har alltid känt att hon är avundsjuk på mig och hatar mig. Hon stör sig på att jag har så mycket pengar" säger Anna och knycker på sin beniga nacke.

- "Herregud, hur ska hon kunna jämföra sig med mig. Hon tjänar 16.000 dollar om året, stackars människa. Jag förstår inte hur man överlever på så lite pengar".

- "16.000 dollar? Det är ju vad jag använder i månaden bara på make up",

fortsätter Anna från Bjuv och ler medan privatjeten inleder nedstigning mot Atlantic City och den väntande Paul Anka-konserten på en av stans många spelhallar.

7 kommentarer:

Johanna sa...

Åh jag såg också - fantastiskt program! Men du, vad var det Maria hade sagt om Pamela som föranledde ångest under hela hennes fest? Jag blev nästan tårögd när Pamela väl dök upp glad i hågen, ursäktandes att hon var sen. Och Maria torkade tårarna med visdomsorden ringande i öronen att ALDRIG mer tala illa om någon som lämnar mitt hem.

Ank sa...

Hon hade sagt att Pamela "was loud" och att dottern var ful i håret. Tunga grejor....

Annelie sa...

Jag ser att jag missar saker när jag jobbar! Hoppas på en repris då.

Ank sa...

Ja, Anneli, du får inte missa det! Du kommer att älska det. Går säkert att se på tv3s hemsida.

Kajsa sa...

Bjuv-dialekt är inte en variant av skånska, det är en diagnor.

Kajsa sa...

Gör om, gör rätt. Bjuv-dialekt är inte en variant av skånska, det är en diagnos.

Ank sa...

Precis som Sjöbo-dialekten.