onsdag 9 september 2009

Men vänta här nu...

Knappar mig förväntansfullt fram till kanal 36 på min televisionsmottagare och möts av följande meddelande:

"Hallmark Channel har upphört med sina sändningar i Norden. Kanalen sände sin sista dag den 31 augusti 2009. Vi beklagar detta."

"Vi beklagar detta"?? Vad är det frågan om? Har dom gått och smygstängt Hallmark Channel mitt framför näsan på mig?

Hallmark Channel som omslutit mig som en varm famn dagar sju dagar i veckan, år efter år. Som aldrig svikit mig när min längtan efter sagor om guvernanter som blir ihop med godsägare blivit för stor? Kanalen vars filmer alltid har lyckliga slut, där det goda vinner och där djuren pratar. Min favoritkanal.

Vart ska jag nu ta vägen på en bakissöndag? Om jag inte längre kan sjunka ner framför rullar som Love comes softly, A grandpa for Christmas, Mystery Woman och An Old Fashioned Thanksgiving?

Jag är bedrövad.

4 kommentarer:

Jockeyboy sa...

Under några år körde dom "Seven Brides for Seven Brothers" minst en gång om dan. Det var tider det!

Sussi sa...

Men Gud! Hade ingen aning om detta! Är inte det lite väl?! Att bara lyfta ut en kanal på det viset?! Och en så trygg och bra kanal..Konstigaste jag har hört! Får man ens lov att bara göra så?!

Inget blir sig likt nu..

Kajsa sa...

Ring Genève-konventionen (!) eller Vitamininstitutet i Schweiz och knappa samtidigt in TCM eller Showtime istället, borde funka lika bra. Bra blogg, blev rekommenderad av en vän som uppskattar min humor och som slaviskt följt din blogg och tycker vi påminner om varandra. Trevligt att träffas. /k

Ank sa...

Kajsa, trevligt att träffas tillbaks. Kul med ett nytt ansikte här på bloggen. Och tack för snälla ord.
För övrigt har jag både TCM och Showtime och det är två kanaler som delvis kan fylla behovet av pigroman-filmer. Men inte är de som Hallmark inte....