tisdag 30 juni 2009

Inte mitt problem, precis...

Jag läste en artikel om Linda Skugge härom dagen, där hon vittnade om hur svårt databeroende hon var under många år. Hon kollade sina mail flera gånger i timmen och gjorde upp till tio blogginlägg om dagen. Hon var ständigt online och hade alltid datorn med sig. Ett klart och tydligt missbrukarbeteende, helt enkelt.

Till slut var hon tvungen att gå på avprogrammering. Och nu är det mycket bättre.

Sådan är sannerligen inte jag. Jag har aldrig varit speciellt beroende av min dator (utom i jobbet, förstås) och just nu är jag inne i en period när jag, om inte undviker, så i alla fall inte prioriterar datorn alls. Och det märks ju förstås här på bloggen.

Å andra sidan tycker jag mig märka att även flitiga kommenterare ligger lågt, så det kanske helt enkelt var sommaren som kom och knackade på dörren. Och då kommer fågelkvitter och groggar före twitter och bloggar.

Så under sommaren kanske vi inte ses hela tiden som vi brukar, men i alla fall då och då.

Kviddelivitt, som pippin sa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ahmen jag har ju just hittat hit - fast klart, finns mycket att läsa in sig på o tycker mig märka att det ska bli mkt trevligt att hänga här med dig...trots att den där lunchen dröjer... Puss på deh! Vimsan

Anonym sa...

Hej raring! Tycker det är härligt att du har så lite som möjligt gemensamt med Unni Drugge. Vet inte vad det är med henne, men jag blir lätt illamående bara jag hör namnet.
Men nu till dig.
Hur har du det? Kanske är fel forum att börja snacka här. Jag drar till Kreta i morgon och är åter i stan den 13:e.
Kram, din namne. Där bak du vet...;)

Ank sa...

Make no mistake, här kommer att bloggas under sommarn - bara inte HELA TIDEN. Och det är så roligt med nya som läser - jag blir jätteglad. Och luncher finns det gott om tid till, både nu och sen.

Namne där bak, jag antar att det är Unni Drougge du retar dig på, även om jag skrev om Linda Skugge. Men skit samma, bitch som bitch!

Puss och kram alla