torsdag 9 april 2009

Skärtorsdagen.

Om man går över Östermalm sent på skärtorsdagens eftermiddag, ser man tydligt vilka som driver butik för att de måste och vilka som gör det för att de inte har nåt bättre för sig.

De som har affär för att försörja sig, stretar på som vanligt. Det gäller att passa på när kontorsfolket jobbar halvdag och är shoppingsugna.

Medan de som har en liten presentbutik eller boutique för att det är "sååå himla roligt" stänger vid lunch och drar ut till Dalarö eller Fågelbrolandet. Eller kanske inte bryr sig om att ha öppet överhuvudtaget, för det tar ju ändå lite tid att ta sig till Torekov.

Klart man måste unna sig en härlig långhelg med familj och vänner i skärgården. Eller på Bjärehalvön. Uuunderbara Bjärehalvön! Butiken får vila några dagar, vad spelar ett litet inkomstbortfall för roll. Herregud, det är ju ändå bara påsk en gång om året.

Raring, jag smet lite tidigare idag... eller var det igår?

2 kommentarer:

fd team taklökmedlem sa...

som sagt, så här i påskatider borde man slappna av.
men det är svårt när jag ser hur du stavat till TOREKOV.
alla från malmen (utgör ca 80% av bjäääre) som har botikk för att det är såå himla roligt, stavar: TOREKÅÅÅV.
påskpussar från fd botikkägarinna på bj...

Ank sa...

Bästa f d botikkinnehavare i Båsstad!
Nu längtar jag så mycket till uuunderbara Bjäre så nu måste jag snart se till att pallra mig ner.
F ö så saknar jag botikk Lykkelig, där jag köpte min bikinipåse som jag får beröm för så fort jag visar den.
Puzzzz i påsk och hälsa 08orna.