lördag 18 april 2009

Shuttup caus I love ya.

Jag tittar på Generation Kill på svt, en serie om ett gäng marinkårssoldater under invasionen av Irak. En av huvudrollerna spelas av Alexander Skarsgård. Han är nån slags hård men rättvis och renhårig sergeant.

Och det enda jag tänker på, när jag sitter där framför teven, är hans engelska uttal. Det är samma sak när jag ser hans pappa spela i amerikanska filmer.
Hallå, tänker jag, hör inte regissören att han snackar överdriven hördelbördeldördel-amerikanska? Kom igen, snubben är uppvuxen på Mariatorget...

Men det är nog jag som är lite känslig bara. Eller hör fel.

5 kommentarer:

fd team taklökmedlem sa...

det heter square

Ank sa...

Que???

Annelie sa...

Men åååh, den har ju jag velat se! Går den i repris?

Ank sa...

Den har precis börjat gå på svt2. Första avsnittet igår kväll. Bara att haka på!! Känns helt ok och Alexander S är riktigt bra - trots att jag hakat upp mig på hans amerikanska uttal. Han låter EXAKT som sin farsa.

Johanna sa...

Haha läste du Anders Björkmans (tror det var hans?) tv-krönika efter första avsnittet? Han skrev att det måste vara så att Alexander blivit dubbad, i alla fall vissa repliker.