fredag 24 april 2009

Kärringkommentar 24.

Om ni skulle känna för att vältra er i träck så här på årets första riktiga vårkväll, ska ni inte dra er för att ratta in TV400. Där bullar man i afton upp med en oslagbar meny av sura uppstötningar, dumhet och förnedring.

Som förrätt serveras en liten aptitretande portion Jerry Springer, som i afton avhandlar frågor som "Min smyghomosexuelle pappa snodde min pojkvän" och "Jag har ett förhållande med min 18-åriga dotters bästis".

Till varmrätt trappar vi upp med ett riktigt långkok; en tretimmars överkörning av "Ocencurerat", där obildade, förskräckliga, bleka, svampiga engelsmän super ner sig, visar pattarna och suger av varandra på Ibiza, Mykonos och Teneriffa.

Som dessert ett dubbelavsnitt av Big Brother från 2003, där Linda Rosing & Co super ner sig, dillar en massa goja, är dumma i huvudet och knullar i direktsändning.

Vid det laget har klockan hunnit bli 01 på natten och det är lika bra att ta ett sömnpiller och falla i djup, helande sömn.

Allt medan balsampoppeln slår ut och koltrasten nattpratar utan för ditt fönster.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så hemskt att det nog faktiskt är så..att har man väl blivit smaklös så finns det inga gränser för hur lågt man kan sjunka..och det är ju precis vad som hänt med TV, Sverige (sent om man jämför med andra länder, men nu är vi def.där)och det värsta av allt är att det finns ingen återvändo. Går inte att slå i backen..även detta är ett ämne som kan jaga upp mig så illa att jag bara inte kan sluta!
Orubblig i mina protester..till ingen nytta förstås.. Och det allra värsta är att alla dessa knullande, träck-vältrande, okultiverade, obegåvade medelmåttor får ett så enormt utrymme!! Nu låter jag som den värsta kärringen av alla och det är bara för att..jag är det! Om att tycka såhär är att vara en kärring så är jag det och proud of it! Jag förfasar mig över utvecklingen..och medan jag gör det drömmer jag mig bort till Kungsan där Körsbärsblommen är på G endera dagen..
Ja, Godnatt då.
S

Ank sa...

Ja, visst är det för jääävligt. Kvällens tv400-tablå är nästan ironiskt gräslig.

Och körsbärsblommorna i Kungsan är definitivt på G. Det går blixtsnabbt nu, igår morse var de knappt utslagna, igår eftermiddag var de på god väg, idag troligen helt utslagna. Så nu gäller det att vara på alerten.

Godnatt och ha en ljuvlig helg.

Anonym sa...

Jag är på väg dit nu!
Man kommer ju inte se fullt så bra, men man vill ju inte missa själv utslags-ögonblicket..för DET gör ont..
Skämt åsido som frukthandlar´n sa.
Nu ska jag banne dra upp saker på vinden som har fått stå sen 90-talet..
Tv400 och alla andra skitkanaler ihop med dem ska läggas över knät. De ska straffas på lämpligt vis..
Skämmes!
Sussi

Anonym sa...

Och vad gäller Jerry Springer så är ju det en riktigt otäck människa. Så jävla genomrutten måste han vara.
Bad to the bone!
Vuxna karl´n! Va?!
Skämmes han med!

Nej, tacka vet jag Dick Cavett. Fasiken en sån rolig "host" han var på sin tid. Finns ju mkt roliga intervjuer på Youtube med honom. Fantastiskt sublim, påläst och komisk!
varför finns inga såna?
Sussi

Jockeyboy sa...

Jag tycker att det är bättre att"knullande, träck-vältrande, okultiverade, obegåvade medelmåttor" visas upp i TV än att de producerar den.För det är väl inte direkt ovanligt det heller.

Anonym sa...

Inte ovanligt alls. Tvärtom norm syns det mig...kan det vara så att de har kriterier enligt ovan?
Oklart hur anställningsintervjuer går till, men ett CW tror jag är helt överflödigt numer...
Japp, ska hasta iväg till Kungsan nu..

Anonym sa...

Ser att fågeltemat är tillbaks. Härligt! Synd bara att en viss film har gett mig en släng av fågelskräck.

/M

fd team taklökmedlem sa...

vad e det nu han heter, som spelar bög i G? magnus nånting va? u....