söndag 11 januari 2009

Maktdemonstration i ankdammen.

Polisen gör knarkrazzia på Grammisgalan. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Kling och Klang goes Securitate. Så utomordentligt fånigt och pinsamt detta är. Och fantasilöst.

Men först och främst kränkande för de som gjort sig fina och laddat för att gå på kul branschfest. Som en unken pust från någon sorts tid och samhälle man trodde man lämnat bakom sig.

Vad vill de uppnå? Tror de att vi känner oss trygga bara för att de visar musklerna offentligt? Vill de visa sig på styva linan? Jag begriper ingenting.

Fast det är klart, även poliser kanske vill gå på kändisfest. Ska bli kul att se om de dyker upp på Guldbaggen i morgon. Redo att kombinera nytta med nöje.

Om de gör det, tycker jag de ska hålla ett särskilt öga på Kay Pollak. Han verkar superflummig.

-"Upp med händerna, fram med löständerna..."

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fånigt och pinsamt: kanske. Fantasilöst:nix! Vill polisen ge signalen att ingen ska känna sig säker samtidigt som man vill få positiva resultat på urinproven finns det väl inget bättre tillfälle att göra en razzia på. Det skulle väl i så fall vara Idrotttsgalan.

Anonym sa...

Jajamänsan, jockeyboy, jag håller på dig här! Med förhoppningsfulla hälsningar att de även ger sig på Guldbaggen, från Fröken Jättevän Av Ordning På Just Det Här Området.
Puss på dig Ank.

Ank sa...

Det gäller att göra skillnad på äpplen och päron här, det hoppades jag skulle framgå. Låt er nu för guds skull inte förledas att tro att jag är drogliberal bara för att jag inte har lust att få ett polisfinger upp i häcken när jag är på kalas!! Jag hatar knark!

Men jag tycker likförbannat att knarkrazzia på direktsänd tv-gala är att likna med såna där ryska och kinesiska militärparader man ser på tv. Vapenskrammel. Det är inte så man bekämpar knarket.

Anonym sa...

Ingen rök utan eld!

ylva sa...

hahahaha. mycket roligt