torsdag 22 januari 2009

Första dagen på jobbet.

Trots att han rimligtvis måste ha varit både trött och bakis igår, så lyckades Barack Obama bland annat införa lönestopp för Vita Husets personal, stoppa alla pågående rättegångar mot fångar på Guantanamo-basen och ha möte med militärledningen om hur snart USA ska lämna Irak.

Sedan hann han visst slå en signal till följande gubbar också:
1) Israels premiärminister Ehud Olmert
2) Kung Abdullah i Jordanien
3) Egyptens president Hosni Mubarak
4. Palestinas president Mahmoud Abbas.

Få se, vad gjorde jag igår? Jag ringde Bilprovningen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Koppla av och ställ inte så höga krav på dig själv.Det räcker väl om du ringer Olmert och Mubarak i morgon. Skit helt i Abdullah och Abbas, dom har ändå ganska litet inflytande.

Ank sa...

Jag ska till Mubaraks på fonduekväll på lördag. Det brukar alltid vara så trevligt hos dem....

Anonym sa...

Tror jag det, han har ju 14 fruar i sitt harem. Hoppas osten räcker!

Ank sa...

Hahaha!
Jag hoppas på köttfondue, faktiskt. Fast inte gris då, alltså.