tisdag 27 januari 2009

Kärringkommentar 22.

Nu får det vara nog! Man kan inte längre gå in i en galleria utan att bli trakasserad och nedsprungen av en armé unga, glada nasare som vill kränga mobilabonnemang till en.

Igår när jag gick i Västermalmsgallerian och talade i min gamla Nokia, blev jag upphunnen av en yngling, som slet tag i min arm och skrek "Vad är det för gammalt skräp du pratar i. Du och jag måste snacka...." Medan jag gick där och talade i telefon. Vafan....?

Det är numera helt omöjligt att bara gå och slökolla i galleriorna. Håller man inte en jämn och hög fart och stirrar ner i golvet, så blir man omedelbart och ofelbart upphakad av nån uppvarvad försäljare som börjar ställa frågor om saker som han inte har med att göra. Skit i vad jag har för abonnemang. None of your fucking business. Och vill jag byta hör jag av mig.

-"Vad är det för gammalt skräp du pratar i....?" Fnys.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt inlägg i telecomdebatten är följande: Om man tar en gammaldags bakelittelefon och gnider den med ett kattskinn vad uppstår då? Jo, statisk elektricitet! Bra där, nog sagt i den frågan.

Ank sa...

Heja Jockeyboy! Tyvärr har EU-parlamentet röstat igenom ett totalförbud mot handel med hund- och kattskinn. Bara reumatikerna har dispens eftersom kattskinn tydligen hjälper mot reumatiska besvär. Men vi då, vi som gillar att gnugga kattskinn mot backelittelefoner och ebonitstavar? Inte fan får vi nån dispens.

Anonym sa...

Dispens får man i graven! Nog sagt även i den frågan.

Godiva sa...

Ha ha! "Vad ringer du med för bolag?" man vill bara skrika att det ska väl du ta och skita i, jag är NÖÖÖÖJD!

Som sagt, vill man byta så kollar man upp det på nätet, inte av nån tjomme på gatan : -)