torsdag 23 september 2010

Tiden går, klockan slår.

Här har man hållit tummarna så att dom har svartnat för att värmlänningarna, utlandssvenskarna och norra Dalarna skulle ha givit sina röster åt allianshållet, så att kommandot återtas och Sverigedemokraterna blir avväpnade. Men nu verkar det ju inte bli så, utan man får helt enkelt förbereda sig på fyra mycket märkliga år. Skämmigt är vad det är. Det kanske borde vara körkort på rösträtt.

Detta om något kanske kan lära dom lata soffliggarna att varje jädrans röst är viktig, gör skillnad och räknas. In på ena handens fingrar räknas dom. Om vi någonsin tvivlat på det, så vet vi det nu.


Och apropå räkna - är det någon som har hajat att femtioöringen försvinner den sista september? Detta upprör mig mycket.

Kommer jag aldrig nånsin mer att kunna köpa något som är värt mindre än en krona? Kommer ingenting nånsin mer att kosta tolv och femtio? Finns inte öret längre? Det verkar ju inte klokt.

Jag protesterar kraftigt mot detta!

Jag protesterade visserligen när femöringen, tioöringen och tjugofemöringen togs bort också. Ingen brydde sig då heller.

Men inget kan stoppa mig från att sitta i mitt lilla hörn och pipa "Stoppa nedläggningen av femtioöringen".

1 kommentar:

Kerstin sa...

Och jag som precis kastat bort alla 25-öringar som fanns i Myntburken. Kanske borde försöka handla upp 5-öringarna då..