lördag 11 september 2010

Lördagsbekännelse.

Jag sitter i min säng och äter en frukost som jag varit och hämtat på det franska bageriet next door. Färskpressad juice, yoghurt med müsli, god macka, en latte och en liten chouquette (som är en fluffig sak med pärlsocker uppepå). Denna utmärkta frukost ger mig styrka och mod att erkänna följande:

Jag kan inte skilja på Jan Björklund och Göran Hägglund. Jag känner visserligen igen dem, jag vet alltså att det är den rufsige med gluggen mellan tänderna som är folkpartist och han den lite mer blankputsade, snygge på ett kristet vis, som är kristdemokrat.

Men jag tycks vara helt oförmögen att memorera deras namn. Än mindre lära mig vem som heter vad. Bara nu när jag skulle skriva det här var jag tvungen att slå upp Göran Hägglunds namn. Jag kom inte ihåg det.

Jag måste hitta nån enkel regel, för det här börjar bli pinsamt.

Göran Björklund och Jan Hägglund

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir jag också förvirrad. Det är ju Chrillo och Håkan på bilden:)

/Lilla M

Jockeyboy sa...

Annika,du behöver inte komma ihåg vem som är vem, för det de säger har ingen som helst betydelse. Den enda betydelse de har är att utan deras partier i Riksdagen kan inte alliansen få majoritet. Alltså, vill du att alliansen ska fortsätta: glöm allt förvirrande småpartisnack och profilerande och lägg din röst på det alliansparti som har lägst stöd i nästa veckas opinionsmätningar.
Sedan kan du glömma svensk politik helt i fyra underbara år.

Ank sa...

Bra tips Jockeyboy! Tack för det, så får det bli.