torsdag 2 september 2010

Låta nåd gå före rätt.

Läser i mitt husorgan "Mitt i Kungsholmen" att man haffat en 95-årig kvinna i en mataffär på St. Eriksgatan med ett paket frysta smördegsplattor i kappfickan. Nu är hon polisanmäld för snatteri.

Jag tycker man borde utfärda allmän amnesti för alla över nittio, som fortfarande är så matlagningsintresserade att de känner sig nödgade att gå ut och snatta smördeg.

En sådan entusiasm och initiativkraft borde premieras, inte bestraffas.

Det är vad jag tycker.

Mums, bättre än kattmat...

5 kommentarer:

Jockeyboy sa...

Instämmer till fullo. Önskar av hela mitt hjärta att jag själv får bli riktigt gammal och haffas med fickorna fulla av delikatesser vid fyllda 100. Undrar just hur snutarna skulle hantera det? Jag skulle i alla fall garanterat göra mig skyldig till våldsamt motstånd och missfirmelse av tjänsteman.

Anonym sa...

Ang. Jockeyboys kommentar, livstid är också helt OK.
Steen Sture

Kerstin sa...

Misstänker att det är min granne. Hon är rörlig för sin ålder men har tacklat av väldigt på det mentala planet på sistone.

Anonym sa...

...ja man kan bara inte hålla så gamla människor ansvariga..min väninna har ett hotell/restaurang i Trosa..de har en åldrad granne som brukar komma in på lunchen..sist hon var där såg min vän hur hon bara rakade ner hela sin Toast Skagen i sin egen mössa för att sen gå hem som om inget..
Med det sagt...de är ju inte riktigt tillräknerliga!
Lite smördegsplattor..vad gör väl det?! Jag tycker de ska spänna av och önska henne en god bakning.

Sussi

Kajsa sa...

Bara det att man har tillräckligt med energi att gå till affären när man är 90+ tycker jag ska uppmuntras. Kanske borde någon stå och DELA UT valda delar av det frysta sortimentet och några kolonialvaror (kommer ni ihåg att det hette så en gång i tiden, kolonialvaror. Underbart, det VAR bättre förr) till alla som står med ena foten i graven due to hög ålder.