lördag 22 augusti 2009

Who´s who?

Jag försöker och försöker, men det går inte. Jag kan helt enkelt inte skilja på systrarna Graaf. Vem är Magdalena och vem är Hannah? Alla säger att de är så underbara och fantastiska och begåvade, men för mig är de som en person.

Båda har gått igenom svåra saker och kommit ut på andra sidan med hedern och livet i behåll. Och skriva kan de. Och så himla trevliga och intelligenta ska de vara också. Och allt det där är säkert sant, men vem är vem?

Vem är det som var gift med Magnus Hedman? Eller är de kanske fortfarande gifta? Vem skrev en bok om att bli misshandlad? Vem fick en hjärnblödning? Och vem fick nyss barn? Troligen båda två...

Och vad gör de? Vad har de för yrken, menar jag?

Men framför allt, vem är vem?

Jag tittar på foton av dem och försöker hitta några särdrag. Om en ändå vore blond och den andra brunett. Men de byter ju hårfärg hela tiden, så det funkar inte. Eller att nån av dem skulle se ut att heta Magda eller påminna om nån jag känner som heter Hannah. Men det går inte. De är ju så himla lika. Är de tvillingar?

Lili och Sussie lärde jag mig till slut att skilja åt. Där fick jag ta till tricket att Sussie (den korta) var lite rundare än Lili och i ordet "rund" finns bokstaven u som även återfinns i namnet Sussie. Och så står de alltid i rätt ordning på officiella bilder. Den långa Lili står alltid först och sen kommer Sussi. De poserar helt enkelt i bokstavsordning, skulle man kunna säga.

Men det gör inte Hannah och Magdalena Graaf. De står och ligger huller om buller och hur som helst på bilderna. Gärna inlindade i varandra. Så där finns ingen hjälp att hämta.

Jag får väl helt enkelt ge upp. Hannah och Magdalena Graaf är två trevliga helylletjejer, som alla verkar gilla. Men jag har ingen aning om vem som är vem. Det får jag lära mig att leva med. Och jorden lär inte gå under för det.

Magdalena är hon som har rutig bikini...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Naughty boy med Hannah Graaf var min favorit i Mello 2006, så jag kan skilja på dem (pilutta dig) :-)

Tack för tipset om Lili och Sussie dock, nu ska jag väl äntligen fatta.


Vimsan

Ank sa...

Trevligt att kunna vara till någon hjälp.

Men hur vet du vem av dem som var med i Mello? Jag menar, du vet vad den personen hette, men hur kan du veta vem av de två det var. Har du några tips om hur man skiljer dom åt?

Jockeyboy sa...

En möjlighet vore att en av dem tatueradein ett hakkors i pannan.Men då återstår problemet med att komma ihåg vem av dem som har tatueringen.Om det är Hannah finns det ju en logik i att både hakkors och namnet börjar på H. Samtidigt finns risken att man börjar tänka att det är den som INTE har samma initialer på tatueringen och namnet som är den som har tatueringen.
Problemet är mao olösligt.

Ank sa...

Annars kan man tatuera in ett magdeburgerdragspel i pannan på Magdalena och tänka på att det börjar på "m" som i Magdalena. Fast det gäller att det är en jättetydlig tatuering, där man verkligen ser att det är ett magdeburgerspel och inte ett vanligt accordion-spel eller ett enradigt dragspel eller nåt. För då blir verkligen svårt.

Jockeyboy sa...

Precis, det är så jävla komplicerat alltihopa. För om man skulle be dom att tatuera i sitt eget namn i pannan så att man skulle bli helt säker på vem som är vem - då skulle man samtidigt kunna få för sig dom hade tatuerat in den andres namn i pannan för att den andre skulle komma ihåg vad den heter.Och då vet man ju lika förbenat inte vem som är vem. Det finns liksom ingen lösning.

Ank sa...

Just så jävligt är det. Det finns ingen lösning.

Johanna sa...

Jag kan skilja på dem minsann!! Det enklaste tricket är om de står upp för Hanna är längre. Det är klart, man kanske inte alltid kan rada upp dem bredvid varandra, men OM du kan, så gå på det...

Ank sa...

Bra tips! Då kan man göra en s k baklängesregel; nämligen att den med kortast namn är längst. Det kanske kan funka.

Om de bara står upp nån gång vill säga, de ligger ju oftast och ålar sig.