måndag 24 augusti 2009

Lokalpatriotidiot.

Nästa vecka blir Lars G Lindström ny långfilmskonsulent på Svenska Filminstitutet. I en intervju i blaskan idag berättar han lite om sina visioner och tankar inför det nya jobbet. Bl a kommer han att leta efter filmidéer som utspelar sig i Västerbotten-fjällen, för det tycker han saknas.

Han kommer från Vännäs i Västerbotten.

När jag blir långfilmskonsulent på Svenska Filminstitutet kommer jag särskilt att hålla ögonen öppna efter filmmanus som utspelar sig i trakterna runt Rimforsa eller Västra Harg. Björkfors. Skeda och Slaka. Eller rent av Vreta Kloster.

Jag kommer från Östergötland.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Hahahahaha! Sök nu! De letar efter en till, en kvinna...

Ank sa...

Akta dig, jag kanske gör´t.

Johanna sa...

Do it!! Och jag ser mycket fram emot konsulentmöten när man pitchar en modern "Taxi Driver" och du ser lite illmarig ut och säger "allt låter mycket bra, all finansiering på plats och ni har alltså fått Vincent gallo också, fantastiskt. Då återstår bara frågan, kan vi förlägga historien till Västra Harg?"

Ank sa...

Hahaha, otroligt kul.
-"Och kan självaste biljakten på slutet gå av stapeln på den smala vägen mellan Horn och Hycklinge"?