söndag 16 augusti 2009

Stormy weather.

Lyssnade på P4 på väg ut till Ikea idag. Efter ett tag avbröts sändningarna av ett meddelande från trafikredaktionen:
-"På grund av den hårda vinden som råder i Stockholmsområdet, vill vi varna för att det flyger omkring lösa föremål i vinden. Vi har fått många samtal om kringflygande takplattor, blomkrukor, stora grenar och annat..."

Lösa föremål som flyger omkring? Ducka för tegelpannor?

Ok, vi har redan helt och hållet tagit efter amerikanarnas sätt att gå omkring och dricka kaffe ur pappersmuggar på gatan. Måste vi låtsas att vi har samma sorts väder som dom nu också?

7 kommentarer:

Annelie sa...

Aj då, det är nog mina tegelplattor. Jag lämnade en hög på gräsmattan innan jag drog till mallorca.

Ank sa...

Ujuj, Säg det till den som fick dom i bakhuvudet. Värsta Katrina-katastrofen.

Johanna sa...

Hahaha! Ja, lite pinsamt att vi ska låtsas att vi också har en Katrina, för att ställa oss in...

Sussi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag skulle bara prova om det gick att ta bort en kommentar och det gjorde det!

Hej
s

Ank sa...

Men varför tog du bort just den kommentaren som var så fruktansvärt rolig. Jag garvade högt åt din beskrivning över vad som kan hända om tidningar far upp och lägger sig över vindrutor.

Sussi sa...

Det blev så dumt..jag bara råkade trycka på ett av mina...inte en helt igenomarbetat tanke..och lite paff blev jag av mitt egna tilltag! Ja visst, här kan vi ju ha nog så starka naturkrafter igång! Tidningar som virvlar planlöst och lägger sig olämpligt och Juice-tetror i vägrenen kan verka ofarligt om än odekorativt, men fasiken vad rädd man kan bli när en sån kommer farande emot en på E-18! Hu!