torsdag 19 juni 2008

Linda av olvon...?

Jag kommer nog inte att linda nån krans av olvon i år heller. Men det låter vackert.

Jag kommer troligen inte att knyta nån krans alls, men kanske att jag vinglar ut i natten och rycker sju sorters blommor och lägger under kudden. Men man får vara försiktig, så man inte drar in nån ohyra. Det är inte klokt vad mycket fästingar det är i trakten. Och man har liksom inte lust att bjuda upp dem till dans under egen kudde. Det vore verkligen korkat!

Jag ser fram emot att fira en traditionell, härlig midsommarafton i skärgården, med kära vänner.

Myggor
Ihållande regn
Dratta i sjön
Surfylla
Otur med vädret
Motvind
Minneslucka
Armbrytning
Ramla omkull

En riktigt glad och ljuvlig midsommar, vetja!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack kära du.
Och detsamma tillönskar jag dig!

Anonym sa...

Detsamma detsamma!
Förresten - kommer Peter O?

Skål!
Lalla H