onsdag 27 oktober 2010

Fylleresa.

Idag på bussen på väg hem från jobbet sätter sig en jätteberusad kille bredvid mig.
- "Fan, vad full jag är", säger han till mig.
- "Det får du gärna vara, bara du inte snackar med mig om det", svarar jag.
- "Fan, vad sur du va´rå", säger fyllot.
- "Jag är inte sur, jag har bara inte lust att snacka med dig."
- "Ok, jag hajar. Är det ok att jag sitter här?"
- "Det är helt ok, bara du håller truten", svarar jag kort och glor stint ut genom bussfönstret

Jag märker på den fulla killens kroppsspråk att han har enorma problem att hålla tyst. Han är nämligen i det där stadiet av fylla då man bara måste prata med den som sitter närmast.

Så till slut brister han förstås.
- "Är det ok om jag bara sitter här och inte pratar", frågar han.
- "Ja, har jag ju sagt", säger jag, "men du kan ju inte låta bli att babbla",

Han är tyst oväntat länge, sedan säger han
- "Jag har inte sagt nåt".

Och sedan vill han skaka hand. För han är i det där stadiet av fylla när man bara måste skaka hand med den som sitter närmast.

-"Här har du kardan"

2 kommentarer:

Annelie sa...

Är de inte fantastiska som umgänge...

Chrillo sa...

Du hade inte en vinare under armen eller nåt?