lördag 14 november 2009

Silverfisk-eländet.

Det har kommit lite frågor om mina silverfiskar. Ni undrar hur dom mår.

Och jag måste tyvärr meddela att dom aldrig har mått bättre.

För er som inte känner till det, så har jag alltså ett hippiekollektiv med silverfiskar boende hos mig. Alltså inga hyresgäster, utan simpla snyltare och gratisätare. Parasiter som hänger runt, fast jag har bett dem att dra många gånger.

Ok, jag erkänner att jag en enda gång, när jag kände mig ensam och svag, antydde för dom att dom kunde kännas som lite sällskap ibland. Och det, mina vänner, får jag sota för nu. De tar sig nämligen f r i h e t e r. Enorma friheter.

Tänk er själva att ha ett gäng pårökta småflummare som snurrar runt överallt i lägenheten. Om dom ändå kunde hålla sig i badrummet, men det gör dom inte. Nej, dom har utsett hela mitt hem till sitt eget Woodstock.


Varje dag när jag kommer hem ligger det som en liten, liten minidimma av haschrök i luften. Och på hallmattan fullt med pyttesmå jointar. När jag sedan går ut i badrummet sitter silverfiskarna i tvålkoppen och skriker av skratt. Små pipiga, gälla hysteriska skratt. När jag frågar vad det är som är så jävla roligt, kan dom inte svara. Dom bara skrattar.... Helt omotiverat.

För att inte snacka om alla dessa pyttepyttepyttesmå jesussandaler som ligger och dräller överallt. Jag har sagt åt dem att ställa sina sandaler snyggt och prydligt på biobiljetten som jag lagt fram, men det skiter dom i. Och de mikroskopiskt små pannbanden och kaftanerna har jag bett dem att hänga in i tändsticksasken. Men det struntar dom också i. Dom skiter helt enkelt i mig. Och det stör mig nåt fruktansvärt...

12 kommentarer:

Annelie sa...

UNDERBAR bild!! De kan kanske bilda kollektiv med råttan som bor under mitt golv. Någon annanstans, långt från vårt grannskap.

Unknown sa...

Vem är det som tänder på hemma hos dig egentligen? :-)

Iaf funkar kemisk stridsföring på silverfisk - strö ut myrr!

Kram kram

Vimsan

Anonym sa...

tre små yttepyttesnittar kanske kunde pigga upp i kollektivet
puss fr åsen

Ank sa...

Tre pyttesandvikare, en med räka och majonäs, en med brie och vindruva och en med hästkött och pepparrotsgrädde..... Det ska nog täppa till käften på de små rackarna.
Längtar till Åsen.
Puss

Anonym sa...

där ser du att alla husdjur ställer krav och skapar bekymmer - skaffa nu hund äntligen!

Anonym sa...

tre rätt!
1 st vindruva, halverad.
åse(n)

Ank sa...

Och urkärnad.....

Anonym sa...

snyggast och lägga skalsidan uppåt va? eller vad tycker du?
åsen

Anonym sa...

Maken till slafsiga husockupanter!! Och att de laborerar med halluciena droger..jag tycker det låter allvarligt. Det värsta är ju att du kan komma i klammeri med myndigheter och liknande. Vem ska tro på Silverfisk-förklaringen?! INGEN! De kommer självklart utgå ifrån att du är en slarver med pannband och kläder och att det är du som röker mkt små joints. fasansfullt att inte bli trodd.
jag ser ingen annan utväg än att just röka ut dem..

S

Anonym sa...

Åh nej, inte ge dem mat när de har rökt på. Då kommer du aldrig bli av med dem. De kommer bara ringa dit fler polare och skryta över vilken bra service det är hos dem.

/Lilla M

Katarina sa...

Låt silverfiskarna leva i frid.
De lyder under barnkonventionen och har bland annat rätt till vila fritid och lek enigt artikel 31.
Tänk på det.
Katten

Ank sa...

Det har aldrig varit snack om att röka ut dem. Silverfiskarna är med mig - for good or worse. I evighet amen.