fredag 5 augusti 2011

Pendeltrafiken går enligt tidtabell.

Att sitta i skärgården och lyssna på Radio Stockholm är som att ha kakan och äta den. Man får lite koll på vad som händer inne i city, fast på behagligt avstånd.

Allra bäst är det när den där trudelutten ljuder som signalerar att det är trafikrapport på gång. Då sitter man där i sin solstol och hör att eftermiddagsrusningen börjar komma igång så smått. Trafiken står helt stilla i Eugeniatunneln, en bil har fått bensinstopp inne i Fredhällstunneln, i Tomtebodakurvan ska man akta sig för en fotgängare som har förrirrat sig och i vanlig ordning har två-tre bilar sammanstött vid Salem/Rönninge-avfarten. Och på Söderleden i norrgående riktning har någon tappat en soffa.

Men pendeltågen går enligt tidtabell.

Och själv tittar man ut över havet och där är det inte mycket till stockning. Kanske det passerar ett par tre utombordare i timmen. Möjligtvis har nån slarvig mås tappat en fjäder i farleden. Hoppas ingen krockar med den.

Gäsp, kan nån skicka solkrämen...

3 kommentarer:

Chrillo sa...

hahaha....jag lyssnade på radio Stockholm via webben på mornarna i Båstad.
Man vill ju veta om det ligger en sopsäck och stör på centralbron....

Anonym sa...

...jädrans vad fint du har det där!
Jag börjar jobba idag och det blir ju hemskare för varje år tycker jag..här måste göras något...oklart vad bara!
Jag drömmer om att se fram emot dagen...låt mig understryka att det är långt ifrån så jag har det f.n...jag ser fram emot natten då det är tyst i klassen!!
När kommer du till stan? Det ser jag däremot också fram emot!

Anonym sa...

den där slarviga måsen får man passa sig för...

/hörnet