fredag 12 augusti 2011

Hellas!!!

Idag har jag hastigt och lustigt bokat en resa till Grekland. Tolv dagar i september. Jag hänger på goda, trevliga, härliga vänner som åker dit varje år i september. För min egen del var det alldeles för länge sedan jag var där.

Jag tittar på min resplan som nyss kom i mejlen och jag tänker på det salta, salta havet, kristallklart vatten och doften av torkad timjan. På hisnande vyer över solnedgångar.

Ljumma kvällar. Att sitta på en taverna på stranden och känna dagens solbränna hetta i skinnet. Se solen gå ner i havet. Beställa in kalamares och en panna retsina till.

Jag känner mig faktiskt lite gråtfärdig av glädje och förväntan. Inte förrän nu, när resan är bokad och klar, förstår jag hur mycket jag har saknat Grekland. Fantastiska, underbara Grekland.

Så här, nånting...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jistanes vad bra! Vilken ö ska ni gästa? S

Ank sa...

Sifnos! Resten av gänget ska först till Anafi och sedan Sifnos, där jag ansluter. Det ska bli så otroligt härligt. Längtar!

Häng på, vetja!!!

Jockeyboy sa...

Har inte alla gått i pension i Grekland?

Ank sa...

Spelar det nån roll? Jag ska bara snorkla.