tisdag 30 augusti 2011

OBS! Pedovarning!

Den här låten tyckte jag var kanon när den kom i slutet på sextiotalet. Jag sjöng med för full hals på hittepå-engelska. Tralalala. I knästrumpor.

Men så hörde jag den på radion härom dagen, så här över 40 år senare, och lyssnade för första gången på texten. Vad fan är det karln sjunger?

So hurry home to your mama
I'm sure she wonders where you are
Get out of here
Before I have the time
To change my mind
'Cause I'm afraid we'll go too far, Oh,


Kolla in den här rätt bisarra videon. Lyssna på texten. Vad har vi här om inte en oförlöst fullblodspedofil som försöker lägga band på sig. Tralalalala!

Tänkte inte på det. När jag var typ 12.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen! Han uppmanar henne att "springa" sin väg för att undkomma hans ondskefulla nät...ja, Gud som man nynnat med...min motsvarighet är Zappas "Bobby Brown" där jag gastade med i "as long as i get a little golden shower oh God, oh God i´m so fantastic...och maybe later i´ll rape her"...mamma såg lite tveksam ut vill jag minnas..

S

Anonym sa...

Kolla underläppen när han sjunger girl. Jag blir rädd.

Thérèse