söndag 15 augusti 2010

Very berry bad!

Ok´rå, från och med nästa år tycker jag vi bestämmer att vi plockar våra egna bär. Alltså, alla blåbär, hjortron, hallon och lingon som behöver plockas i skogarna tar vi hand om själva.

Så slipper vi förnedra människor från andra länder genom att erbjuda dem statarlöner och dito arbetsvillkor. Och lura dem att komma hit och bo i gräsliga förläggningar och bli uppätna av myggor och fästingar och få borrelia och tbe.

Och återvända till sina hemländer, bittra, lurade, ruinerade & förbannade och hata svenskar.

Nej, med käcka tillrop och sång ska vi själva marschera ut i naturen och samla in skogens guld utan prut och knot. Ja, så får det bli!

Sylten kommer förstår att bli lite dyrare, men det gör ingenting. Vi vet ju varför; det är svenskplockat! Fint som snus!

Så låt oss nu fatta varandras händer och skandera tillsammans med höga och klara röster:

"Vill jag ha svenska lingon till min råraka
behöver jag fan i mig inte anlita nån stackare från Titicaca..."



Mums, svenskplockat....

4 kommentarer:

Annelie sa...

Du är en baddare på att rimma du ;-)

Jenny sa...

Klokt!

helena sa...

Ett ord i rättan tid. Som vanligt.
/Susilull och susilo.

Johanna sa...

Ja, det är faktiskt vansinnigt pinsamt att vi har slavhandel här, i våra skogar, helt ogenerat, utan minsta skam...