onsdag 25 augusti 2010

Det finns grader av hetta i helvetet.

Jag brukar svära över köerna på E4:n mellan Stockholm och Södertälje. Dom sliter hårt på mitt tålamod och slår sönder eventuella tidsplaner.

Att sitta i bilkö är bland det värsta jag vet.

Men nu läser jag om den stora trafikinfarkten i Kina. På motorvägen mellan Peking och Tibet, National Highway 110, står trafiken stilla sedan snart tio dygn. Tusen och åter tusen bilar har fastnat i ett stort vägarbete och nu sträcker sig kön ända till Inre Mongoliet.

Kön har alltså stått stilla i snart tio dygn och förväntas inte lösas upp förrän i slutet på september! Folk svälter ihjäl i sina bilar. Nja, "svälter ihjäl" kanske är att ta i, men jobbigt har dom det...

Och jag klagar när jag får köa en halvtimme mellan Salem och Moraberg...

- Älskling, jag blir en månad sen till middagen....

3 kommentarer:

Chrillo sa...

Förbifart Kina , någon?

Ank sa...

Hahaha, vilken toppidé. FREE TIBET!!!

Kajsa sa...

du ser, allt är relativt, nu känns väl allt mycket bättre? förresten ser det ut som det gjorde på tågperrongerna här nere i vintras.