fredag 13 augusti 2010

Joodeladi, hoppsan vilken dag!

Tidigt i morse: Jag vaknar och vacklar ut i badrummet. Går på toaletten. När jag ska duscha tar jag av mig pyjamasen och tappar den rakt ner i toalettstolen - innan jag hunnit spola!

Jag tänker: Men hjälp, vad är det här för skitdag som börjar så här...?

När jag kommer ut från badrummet tar jag upp tidningen och ser att det är fredagen den 13 idag.

Aha! Jahaja... OK!

På vägen till jobbet ser jag en kvinna i en fin öppen bil på Strandvägen. Hon dricker ur en plunta! Jo, jag ser rätt! Hon sitter vid ratten och tar flera djupa klunkar ur en fickplunta.

Herregud, vad är det här för en dag? Joodeladi, hoppsan´sa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var säkert första dagen på jobbet efter semestern, då måste man droga sig ordentligt! Öppen bil? Strandvägen? Aha hon dövar sig för botoxingreppet. Gud vad dum jag är. kram Steenen

Ank sa...

Steeen, din lilla pudding! Jag saknar dig och hoppas du haft en ljuvelig sommar på Sandhamn och att vi ses SNAAAAAAART!!!! Puss