torsdag 1 oktober 2009

Thai take away.

Jag lagar fortfarande inte så mycket mat hemma. Det blir mest take away. Jag har varit i denna period länge nu.

Det är inte alls bra, av flera skäl. För det första så är det ju mycket billigare att laga mat hemma.
För det andra är det väldigt svårt att veta hur många Viktväktar-ploppar det är i krubbet när man inte lagar den själv.

Och är det något jag verkligen borde göra, så är det att börja räkna Viktväktar-ploppar igen. För när jag gör det, så mår jag bra och går ner i vikt. Och blir finare och kommer i mycket snyggare kläder. Det är väldigt enkelt egentligen.

Så det är bara en tidsfråga tills jag pallar mig iväg till WW för att skriva in mig. Jag ska bara ta lite sats först. Nästa vecka blir det av, det lovar jag. Och då ska jag laga egen mat hemma varje dag och ha total kontroll över plopparna.

Men fram tills dess måste jag bara köpa take away några gånger till.

Troligen blir det thai take away. Jag älskar thaimat. Det är så himla gott. Och då har jag inte ens varit i Thailand. Tänk den dagen jag åker dit och upptäcker att jag gillar den svenska thaimaten bättre. Så svennigt, så himla pinsamt.

Ni som har varit i Thailand, är maten godare där än på en thailändsk krog i Sverige? Det är min fråga idag, den första oktober 2009.

11 kommentarer:

Annelie sa...

Den smakar faktiskt väldigt likt, men är mycket billigare där!

Kajsa sa...

Det enda jag vet är att vietnamesisk mat är godare i England än i Danmark men det var nog inte riktigt svar på din fråga.

fd team taklökmedlem sa...

detta är nog inte heller svar på din fråga. det enda jag ser är att din icke längre top notch-skosamling åter igen kan bli notch. och då kan man ju top(pa) med en swedish tai. man slår helt enkelt två flugor...

Kajsa sa...

För övrigt anser jag att VV är djävulens påfund. Om man (som jag) råkar ha en liten skvätt av missbrukarpersonlighet i sig så blir alla j-a prickar och poängen en väg in till ett OCD-beteende som är långt värre en att äta lite för mycket snabba kolhydratermaten och raffinerat socker. Men det kanske är bättre att man (jag) är smal missbrukare än halvfet (jag, säkert inte du) occasional-overeater med låg energi.

fd team taklökmedlem sa...

läskigt på nåt vis, med väktare, alla slags sådana. får för mig att dem alltid är redo och pricka någon.
dags för namnbyte kanske?
vad sägs om "tjaddå tjilo"?

Kajsa sa...

Nu vet jag inte hur det är men då, för lääänge sen (15 år typ) så var det liksom ingen som satte stopp när man rasade långt ner under sin målvikt. Hallå!, jag är över 1.80, det är INTE ok att väga 63 kilo, sen spelar det inte nån roll hur j-a duktig jag är på att räkna points och dots. Enough already. Nä, våga vägra WW.

Kajsa sa...

Ni får skylla er själva, det är ert fel:

ivegotissues.wordpress.com

har inte haft någon inspiration, inte vetat vad jag skulle ha den till, men nu börjar jag fatta och gör ett nytt försök.

Anonym sa...

Maten är ungefär lika, skillnaden är att man kan få behålla maten mindre tid i magsäcken, om bakteriefloran inte är intakt/Stenen

Ank sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ank sa...

Kajsa!
Två saker. WW är toppen. Jag går ner i vikt när jag är med där. Jag vet att jag troligen skulle klara det utan dem, men det finns nån larvig driv hos mig som gör att jag tycker om att gå dit och bli skinnad på en hundring för att bli vägd och få en stämpel i boken. Det sätter press på mig. Det funkar. Bättre än när jag inte är med. Så är det bara. Men var och en blir salig på sin fason. Och att banta bort sig till oigenkännlighet finns inte på kartan för mig. Därtill har jag alldeles för dålig karaktär.

2. Tack för länken till din blogg. Det tog några dagar innan jag hajade att det var det det var. Jag har just börjat läsa den och den är urkul. Tack för att du satte igång igen. Det var ett bra beslut. Och tack för att du hänger hos mig.

Kajsa sa...

Jag misstänker att det är min missbrukarpersonlighet som ställer till det, mer än själva WW-konceptet och är glad att det fungerar för dig. Själv var jag tvungen att skaffa hund för att bibehålla trivselvikt.

Tack för att du hänger hos mig, då är ni alltså två stycken, jag ska försöka att upprätthålla en viss frekevens och nivå.