onsdag 28 oktober 2009

Kärringkommentar 26.

Vill inte verka tjatig, men gud vad jag hade föredragit att den buss jag tar varje morgon hade haft ett anonymt industriområde som slutstation. Men tyvärr går den till Djurgården, med Skansen, Junibacken och tusen andra skojsiga attraktioner som attraherar Stor-stockholms samtliga dagis- och skolklasser.

Och alla dessa barn ska alltså upp på min morgonbuss och åka mot Djurgården just när jag ska till jobbet.

Jag har ställt frågan förr och jag vågar ställa den igen; Varför, varför måste de ut och röja i morgonrusningen? Kan de inte vänta tills den har lagt sig?

Jag är helt slut när jag kommer fram till jobbet, efter att ha fått utstå den hårdhänta gnuggningen mot bävernylonoveraller, ryggsäckar, hinkar och spadar. För att inte tala om de beskäftiga dagistanternas höga röster när de räknar in alla Tindror, Smillor, Kevinar, Novor, Hampusar och Englor. Och framför allt, väja för en triljon baciller. HERREGUD, så snoriga de är, hela bunten.

Vore jag rik skulle jag abbonera en egen buss på morgnarna. Kliniskt befriad från snoriga barn.

Förlåt, kan jag få komma fram här, jag ska gå av.......

19 kommentarer:

Chrillo sa...

Jag skulle hellre dö än att ta den bussen när man fortfarande är relativt nyvaken.
Bussen från helvetet.
Huuuuu....

Anonym sa...

Tänk dig typ jag då, som sitter i en sån buss mellan 8.00-16.30.USCH VALE! Anni

Ank sa...

Anni, nästa jobb för dig måste bli bibliotikarie på ett äldreboende. Fast där är de också snoriga, i och för sig.....

Anonym sa...

Är de gamle snoriga?? Anni

Ank sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ank sa...

Di gamle är förvisso snorige. Men icke fullt så smittsamme. Som de unge....

Anonym sa...

Ank! Vad roligt! Har saknat dig må du bara tro!
Nej fy..alltså detta med barn är svåra saker..men man kan bara inte komma ifrån att vissa tider, vissa platser, vissa dagar, vissa stråk gör sig helt klart bäst utan barn..nu befinner jag mig på ett hotell som så enormt fantastiskt politiskt inkorrekt håller BARNFÖRBJUDET UNDER 16 ÅR!! Va? Inte så dumt. Eller rättare sagt, jag stormtrivs! Och det gör min snart 17-åriga son också..

Ank sa...

Fast då befinner du dig i ett annat land (om jag läst din blogg rätt). Och i det landet puttar man in sina barn på diverse boarding schools strax efter att de lärt sig att gå och prata. Och det kanske inte heller är modellen, vid närmare eftertanke...

Johanna sa...

Fantastiskt att du planerar att abonnera en buss när du blir rik. En och annan skulle kanske välja något annat färdsätt, typ egen bil. Men buss ska åkas alltså. Mycket elegant - jag vill också abonnera en buss till jobbet!

Ank sa...

Sån är jag! Modest och blygsam - även som svinrik.

Anonym sa...

Hahaha, ja buss vill man ju allra helst åka om man får bestämma. Det ser trevligare ut, sticker inte i ögonen på folk. Jag är helt med..

Sussi

Johanna sa...

Ja det är ju helt klart rymligare, sen är det ju lätt att skjutsa folk, även om de kommer med stort bagage. Vilken linje skulle du köpa? Jag tror att jag skulle ta 62:an, en hederlig gammal linje utan såna där slingor och tidsangivelser på skyltar, den går också ungefär dit jag oftast vill färdas. Den är dock plågsamt opålitlig nuförtiden, så det skulle tveklöst vara bra att ha en egen. Sussi behöver vi inte fråga, för hon vill ta 4:an till Gullmarsplan så ofta hon kan.

Ank sa...

Jag är nog också inne på 62:an, den har en så trevlig sträckning. Synd att inte 54:an finns kvar. Den var finfin.

Fast vid närmare eftertanke får det nog bli Trean. Den går från Karolinska till Södersjukhuset. I min ålder måste man tänka på att ha nära till vård i alla väderstreck.

Varför har du lagt ner din blogg, Johanna? Det var dumt gjort.

Anonym sa...

Ha! Jag skulle tagit 41:an om den hade funnits kvar! Världens bästa buss. 55:an hade jag också kunnat ropa in..
Och du Johanna din Larvpotta..var exakt är du nu?

Johanna sa...

Ja 54:an vill man ju ha! Men direktlinje till sjukhus ska inte underskattas heller, trots nymodig buss. 55:an har jag däremot aldrig förstått mig på.

Och haha, min blogg var jag tvungen att stänga ner och byta namn på, efter att jag skrivit om taxistrejken och någon svarttaxichaufför hittade den och började kommentera hej vilt och Sussis kommentarer gjorde honom inte vänligare om man säger så... Så nu heter den ingenorsak.blogspot.com - välkommen dit!

Ank sa...

Sussi, uppviglaren? Förvånar mig inte ett smack.

Håhåjaja, taxichaufförer skulle jag kunna skriva mycket om, både svarta och vita (om man säger så...). Maken till slafsig yrkeskår. Och dum i huvet. Och jätterasistisk. Och otrevlig. Ibland usel på att prata svenska, oavsett om man är från Sverige eller inte. Och att hitta. GPS-beroende. Med mera med mera.

Tack för nya bloggadresssen. Jag lovar att inte länka den vidare till någon som kör droska. Skulle jag inte drömma om.

Anonym sa...

Hahaha, jaaa jag blev uppviglaren! Han var ursinnig på allt gällande Taxiproblematiken (Arlanda)i allmänhet och på mig i synnerhet..jag sa ungefär det du just skrev och att vem fan in their right mind tar en "Music cab" när där finns en Taxi stockholm?! Johanna och jag kunde konstatera att man är långt ifrån någon hårdhudad typ..blir adressbyte direkt om det är ngn som blir arg!!
Mkt roligt!

Ank sa...

Ja, gud vad roligt! Konfliktfobi i sin mest utvecklade form. Jag vill inte heller ha folk hängande i kjolarna som inte är snälla. Det är inte därför man håller på. Plus att man ju är jätterädd för att nån ska fatta vem man är och kanske börja hänga på.

Jag tänker på de här bloggarna som Katrin Zytom.... m fl som verkar gilla att ta skit. Lika mycket som att ge. Det måste vara något fel i huvudet på dem. Jag skulle bli helt knäckt.

Anonym sa...

Fruktansvärt!!! Och allvarligt talat, den bruden är avskyvärd. Jag tycker riktigt illa om henne. Och tänk när jag läser någonstans att de ska döpa barnet till Henry (om pojke)!! TACK GODE GUD FÖR ATT DET INTE ÄR EN POJKE!!!!!

Nej, Gud, en enda främling som kommer in..och som är ARG så är det färdigt. Jag skulle bli så obekväm att jag aldrig mer skulle skriva en endaste rad! Och taxikille, som bara var en upprörd Taxichaffis var skitarg. Han hade ju ingen aning om att han hamnat hos två löjlkompisar som inte kan låta någonting få vara allvarligt..han trodde det var ett "vädringstillfälle" och här skulle minsann debatteras...?!