tisdag 20 oktober 2009

Sövande vågor.

Jag sover inte så bra på nätterna. Istället lyssnar jag på radio. Oftast P1. Men den kanalen har ju tyvärr sändningsuppehåll från 1.30-snåret och då drar det där ettriga, vidriga pauspipet igång.

Men nu har de börjat med något alldeles underbart. Istället för det läbbiga pipet lägger de ut vågskvalp. Hallåamannen sa härom kvällen att är det en ljudupptagning från en strand på Gotland. Det är stora mjuka vågor som rullar in mot stranden och flera nätter har det hänt att jag somnat in till ljudet av havet.

Vilken genial idé va? Undrar vem som kom på den.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir ledsen ända in i hjärteroten av att läsa om dina sömnlösa nätter...sorg efter din pappa..och vad värre är..allt man säger/skriver låter så läskigt banalt..men jag skiter i det för det är som jag skriver som jag tänker bara. Radion är ett gott sällskap och vill du ha ett trevligt boktips så tycker jag du ska köpa Johan Hakelius bok "Döda vita män". Väldigt mkt skojigt som jag inbillar mig roar dig också! Själv avskyr jag boktips i regel..men jag tvingar gärna på andra..
Ja du Ank..ledsamt är det verkligen.
Vad jag inte hade gett för en sista dans med min pappa!

Anonym sa...

Det var Sussi alltså..trevligt med en avsändare trots allt.

Anonym sa...

När jag nu läser så ser jag att jag då först inte skrivit avsändare..sen har jag missat att skriva "för din skull" på rätt ställe...Jag är ledsen för din skull. Men det förstod du va?!
Man kan ju inte längre radera sitt meddelande och skriva om, skriva rätt...så nu blev det tre från mig...(säger en del om mina nätter också!)Men nu ska jag dunka ner mig själv..

Annelie sa...

Jag sover inte heller inatt, ofrivilligt. Kanske att jag orkar leta reda på vågsvalpet. Vilken frekvens har det?

Anonym sa...

Låter sövande och härlig, men blir man inte extremt kissnödig av porlande vattenkluck? Får kanske plasta in madrassen först. Puss Steenen

Anonym sa...

Men man är ju ändå till de åren kommen då man plötsligt, från en natt till en annan, måste upp på toaletten...fan vad tröttsamt. Det är helt nytt i min värld..och det är inte roligt!

S

Ank sa...

Anneli, det är helt enkelt P1, när de stänger kanalen för natten. Då kluckar det loss.

Och jag blir inte kissnödig. Bara trött. Det söver.

Jenny sa...

Vackert.