lördag 3 september 2011

Det goda samtalet.

Briljant konversationskonst i Ring så spelar vi idag.
Marie-Louise från Motala ringer in för att snicksnacka lite med Lisa Syrén.

LISA
Har du ätit frukost ännu?

MARIE-LOUISE
Ja, jag var uppe tidigt idag.

LISA
Är det kaffe som gäller?

M-L
Nej, jag äter gröt på morgonen.

LISA
Wow!! Gör du sån där jättenyttig gröt då?

M-L
Ja, det är sån där havrefibergröt som jag brukar äta på morgonen. Det tycker jag är gott och man står sig ett tag på det.

LISA
Vad ska du hitta på idag då?

M-L
Jag ska gå till stan ett tag, det är lite molnigt i Motala idag, så jag handlar nog nåt på torget. Kantareller, kanske...

LISA
Så du "plockar", hehe, dom hellre på torget än i skogen då?

M-L
Ja, jag har svårt att hitta svamp i skogarna så jag köper hellre.

LISA
Vad intresserar dig annars?

M-L
Jo, jag håller på och stickar till Barbie-dockor, till mina barnbarn. Jag har stickat många små hattar bl a.

LISA
Åh, wow!!

M-L
Jag tycker det är roligt. Det är tunna stickor, 2 1/2.

LISA
Vad mer har du gjort?

M-L
När det var på modet, sydde jag jättestora lampskärmar till golvlampor. Jättemycket skärmar sydde jag.

LISA
Ja, det var väldigt på modet ett tag.

M-L
Ja, det var det.

LISA
Från det ena till det andra, kommer du ihåg högertrafikomläggningen 1967?

M-L
Ja, det gör jag.

LISA
Det är på dagen 44 år sedan idag.

M-L
Jasså, är det?

LISA
Ja. Och kommer du ihåg hur oroliga alla var för att det skulle bli kaos?

M-L
Ja, men det har ju gått ganska bra med högertrafiken, det tycker jag allt.

"Det är lite molnigt i Motala idag..."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill se dom jääätttestora lampskärmarna? Steenen, glöm ej uppgifterna om boendet.

Ank sa...

Är du på väg till Sifnos, människa? Inte utan mig, det ska du ha klart för dig!! Jag återkommer asap.
PUSSSSSSSSSSSSSS