måndag 30 maj 2011

Heidi, the Incarnation of Evil.

Project Runway på TV3. Ett program som jag tittar på om jag råkar vara i närheten av en tv när inget bättre lockar.

Programledare är Heidi Klum, den hyllade och ikoniserade supermodellen. Maken till elakt fruntimmer har jag väl aldrig stött på i hela mitt liv.

Hon ger mig kalla kårar. Hennes leende får nyutsprungna blommor att dö frostdöden. Hennes ögon kunde tillhöra en vit haj. Uttryckslösa, kalla.

När hon tittar på sina adepter på catwalken och med ett snett, hånfullt leende, iskall blick och tysk brytning säger "One of you will be named the winner..... and one of you will be.... out", fryser blodet till is i mina ådror.

Paradoxalt nog verkar hon vara ständigt höggravid. Den eviga modern, alltid redo att producera nya ätteläggar. Små elaka mini-Klums. Och fadern är Seal, som verkar vara världens vänligaste man. Eventuellt är han hjärntvättad eller hypnotiserad.

Paret brukar kallas The beauty and the beast, där hon är skönheten och han odjuret. Jag tycker tvärtom.

Tillbaka till Project Runway. När hon svalt kysser veckans utröstade på kinden och föraktfullt viskar "auf wiedersehen" går mina tankar till Eva Braun.

Skulle Tredje riket och Adolf Hitler återuppstå, gud förbjude, skulle Heidi Klum garanterat vara rikskanslerns brud. Ständigt gravid, i kringelhår och tysk dirndl. Alltid redo att stötta sin diaboliske make i hans groteska värv.

Där har ni Hedi Klum, sanna mina ord.

Den onda tysketösen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Faan, vad roligt och bra skrivit! Tyra Banks är ju också samma sorts elaking. Kram, snart får vi straff om vi inte ses, Steenen.

Anonym sa...

-men hur konstigt var inte detta?
sa inte von trier nyligen något som liknas vid detta? och blev portad på "the festival".
man önskar i detta nu att han var en av dina "hängare"...
åsen(lite alplikt, ja, lite heidi faktiskt)

Ank sa...

Njaaaa Lena, detta var väl ändå inte HIS. von Trier pratade visserligen om nazismen, men han hävdade att han själv var nazist (fast med ironi som ingen fattade) och att Goebbels var en reko kille.

Jag säger tvärtom. Och blandar in Heidi Klum.

Men nazister var inblandad i bådas inlägg, så långt var det rätt.
Puzzz från Servitrisen som pimplat vin med Falken på Östermalmstorg i afton.

Anonym sa...

hur man nu än ser det,
kommer Ni ha en Heidi till boss v.29.

Ank sa...

Ve och fasa!!! I kringelflätor.

Anonym sa...

Svårslagen text.
Skriv en bok!
Du har Gud i pennan flicka!

//Katt på inihelvete hett plåttak