lördag 9 april 2011

Uriiiiiin.

Vad är det för fel på människor? Eller kanske jag ska säga män.

Stan svämmar över av piss. Det verkar inte finnas ett hörn, ett prång, en hiss eller en portuppgång som inte kan användas som offentlig toalett. En sväng på stan en fredagkväll gör mig helt deprimerad.

Jag ska ta ut pengar i en bankomat på Smålandsgatan, mitt emot Riche. En kille står framför mig i kön. Jag är beredd med min plånbok i handen. Jag noterar att killen står väldigt nära bankomaten, som är av en sort som är lite lägre placerad. Tanken far genom mitt huvud; det ser ut som att han står och pinkar rakt in i bankomaten, men det kan ju ändå inte vara möjligt.

Det är inte förrän det börjar skvala runt fötterna på mig, som jag inser att jag har sett rätt. Killen står och kissar rakt in i automaten, samtidigt som han tar ut pengar! Med vänsternäven håller han ballen, med högerhanden knappar han in sin kod!

Jag känner en våg av vrede fara genom kroppen. Jag häpnar, jag äcklas, chockas. Hur är det möjligt? Det är en ren reflex, kanske inte det mest genomtänkta jag gjort, men jag börjar i alla fall banka honom hårt i huvudet - med min plånbok.
-"Står du och pissar in i bankomaten, ditt svin", skriker jag.
-"Sluta slå mig", svarar han.

Min kompis Eva, som också är med och är mitt vittne, so help me god, om nu ingen tror mig, börjar också skälla på honom.
-"Är du inte klok, det var det äckligaste...."

Sen halar han in snoppen, stoppar pengarna i fickan och vinglar därifrån. Kvar står Eva och jag. Kisset rinner nerför trottoaren och det är blött inne i bankomaten och på husväggen.

Vi tittar på varandra, vi häpnar. Sedan börjar vi skratta hysteriskt. Mest skrattar vi nog åt att jag gick loss på honom med min plånbok.

Det faktum att han pinkade rakt in i en bankomat utanför Riche, är fan inget att skratta åt.

"Och när jag går förbi, står pojkarna på rad..."

2 kommentarer:

Annelie sa...

Fy fan, påminn mig om att ta med handsprit næsta gång jag tar ut pengar. Man går inte sæker nånstans uppenbarligen.

Anonym sa...

Nämen, helt chockerande är vad det är..och min första tanke, när jag läste detta, var bara tur (med minst fem "U:n") att jag hunnit gå...en sån här sak får mig att helt fly off the handle..och det kan bli precis hur trist somhelst..jävla idioter!
Gläder mig därför att du också är en sån som bara måste säga till på skarpen! Bra!!!

S