söndag 10 april 2011

I vårsolens glans.

Jösses, jag kom just på en sak. För några veckor sedan var jag ju och lasrade bort några fula fläckar i ansiktet och efter ett sådant litet ingrepp ska man inte exponera sig för sol på åtta veckor.

Åtta veckor!? Ska jag behöva sitta inne och trycka i åtta veckor? Jag vill ju gå ut i det fina vädret. Solen gassar ju järnet.

Jag river i skåp och lådor efter nåt heltäckande preparat som inte släpper igenom solens strålar, men det enda jag hittar är tandkräm.

Det får bli tandkräm. Och för säkerhets skull lägger jag på tjockt. Så ser ni nån därute idag som ser ut som en jämrans mimartist, så är det yours truly.

Happy sunday!

2 kommentarer:

Annelie sa...

Sjælv skulle jag vara varsam med sol i thailand (!) eftersom man kan få kvarstående pigmentflæckar. Det enda jag fick uppleva var fræknar før førsta gången i mitt liv :-) De kan få stanna.

Annelie igen sa...

(tillægg: kvarstående før att man ær gravid alltså)