fredag 15 april 2011

Tuffa tider.

Jaha, nu kommer den där jobbiga tiden då man måste planera sina kvällar. I don´t like.

Under vinterhalvåret är det bara att resa sig och gå hem när arbetsdagen är slut. Det är kolsvart ute och att snabbsprinta hem och gömma sig känns alltid som ett toppalternativ.

Men nu... Nu gassar soleländet från klarblå himmel och överallt radar uteserveringarna upp sig. Det blommar i rabatterna och fåglarna drillar och kvillrar. Det finns inte en chans att smita raka spåret hem.

Utan det måste planeras, det måste ringas telefonsamtal. Det måste bokas bord på olika krogar, det måste pimplas rosé....

Nej, jag tycker inte om det, den saken är säker.

Fy, vad jobbigt...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fast jag tror att du vänjer dig, förhoppningsvis...puss Steenen

Ank sa...

Det har jag svårt att tänka mig. Fy, vad ljust och ljummet det är...
Äckligt är ordet jag far efter.
Puss

Anonym sa...

Men man kan ju alltid stanna o pimpla på jobbet! Om man inte fastnar i möte förstås.
/hörnet, som hoppas på nästa vecka

Helena sa...

Du skriver bra, men nä, lilla hjärtat... Den gubben gick inte!

Chrillo sa...

Åho din gamla rosékäring.
Snålvattnet rinner till så fort det är molnfritt och över 15 grader.
Mig lurar du inte.

Anonym sa...

Men beställ för allt i världen inte den flaskan som har en uggla på etiketten.

/Lilla M