lördag 2 april 2011

Total förvirring i ottan.

Jag har en radio stående vid min säng. Den har två digitala displayer, en klocka och en som berättar vilken frekvens jag har inställd på radion.

I morse vaknade jag och tittade på klockan. Den var 10.33. Åh jädrar vad skönt att jag fick sova så länge idag, tänkte jag.

Och sen kastade jag mig upp och hämtade tidningen för att leta fram Melodidkryss-planen. Programmet börjar ju kl 10.00 och nu var man redan halvvägs in i krysset. Här gäller det att sätta fart, tänkte jag.

Tillbaka i sängen slog jag på radion för att ta mig an uppgiften. Döm om min förvåning när det inte alls var Melodikryss på P4 utan nån sorts meningslös nattradio.

I mitt yrvakna tillstånd hade jag kollat in fel display. Jag noterade 10.33 och trodde det var förmiddag. I själva verket var det frekvensdisplayen jag tittat på, där det stod 103.3, d v s P4.

Självaste klockan var halv sex på morgonen. Ridå! Eller rullgardin kanske är ett bättre ord i sammanhanget.

Så jag somnade om, vaknade märkligt nog vid 10.33-tiden igen och löste Melodikrysset på snabbgenomgången.

Se där en liten historia att begrunda. Oklart hur.

Hur mycket är hon äjängtlingen..?

Inga kommentarer: