fredag 18 maj 2012

Hej på dej, naturen.

Promenerade just förbi en syrenbuske som håller på att slå ut! Det är mer än man kan säga om mig. Jag går fortfarande omkring i min vinterpuppa. För maken till seg och trögstartad vår har jag väl aldrig varit med om.

Men säga vad man vill om naturen, den låter sig i alla fall inte påverkas av kalla vindar. Den ångar på som om ingenting har hänt. Det innebär att syrenen snart slår ut, fast jag fortfarande har tjockjackan och raggsockan på.

Jag, som normalt är den mest vädertåliga människa som finns, börjar få nog. T o m jag. Nu vill jag ha ljumma vindar men inga strumpor.

För i helvete vädret, sätt lite fart! Innan naturen springer ifrån dig.

"Hej på dej naturen, tjenare naturen, var har du ditt sköte...!

1 kommentar:

Anonym sa...

Galet kall maj, sitter på Sandhamn o fryyyyser! Kanske en värmedyna och ett glas honungssvatten hjälper, jag vill ju dricka iskall rose istället,kram Steen. Kluck, kluck det värmde oxå.