måndag 14 maj 2012

Men snälla pojkar....!


"Stor risk bli sjuk av farligt kött i skolan" är rubriken på artikeln i Svenska Dagbladet idag. Den handlar om att det är vanligt med campylobacter i kycklingkött som importeras från Thailand. I och för sig skulle jag mycket väl kunna diskutera hur det kommer sig att undermåligt, billigt kött hamnar på våra barns tallrikar Eller kanske varför vi importerar kyckling från utlandet överhuvud taget.

Men det har jag ingen som helst lust att prata om nu. Vad jag vill prata om är gossarna på bilden och deras bordsskick!!! Ett antal gamänger på Elektrikergymnasiet vid Telefonplan lassar in currykyckling som om denna dagen vore den sista.

Se gossen till höger, som med armbågarna på bordet, skyfflar in käket som om det skulle springa ifrån honom. Notera hur ynglingen till vänster i bild har lagt sina bestick.  Och upprörs gärna över killen i mitten, som ligger till bords med hörlurar på!

Herregud, säger jag. Finns det ingen som lär ut bordsskick längre. Föräldrar, hallå!! Vad hände med bestickspråket, inga armbågar på bordet, tugga med stängd mun??  Och vad säger Etiketten om att ligga till bords med hörlurar?

Jag tror jag tar en sväng ut till Telefonplan och leder lite starkström genom currykycklingen. Det ska väl fan lära elektrikerlärlingarna att sitta rakt och äta som folk!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hänger gärna på!

GORAN sa...

EY DIN JÄVLA HOR UNGE JAG KOMMER ATT KNULLA DIG, SISTA GÅNGEN DU SRKIVER NÅGOT SÅNT OM MIN SKOLA KOMMER MINA GRABBAR OCH JAG KNULLA DIG

VervarN sa...

Du har inget med mina matvanor att göra! bitch!