måndag 27 februari 2012

Ur spår!!

Läser en liten notis i blaskan med rubriken "Våldsam skidåkare bröt arm på kvinna".

Jag läser intresserat vidare. En kvinna var i helgen ute och gick i friluftsområdet Lövhult utanför Nässjö.

Lövhult råkar vara en plats jag känner till mycket väl. Här åkte jag skidor och kälke på sportloven när jag var liten, eftersom min farmor och farfar bodde i Nässjö. Iförd anorak med grenrem, elastabyx och luva med överdimensionerad tofs hasade jag nerför backarna i illa koordinerade stämsvängar. I anorakens ficka apelsin och rischoklad. I ansikte och på fötter Arméns Hudsalva. Eller Nivea, i den blåa burken.

Hur som helst, det var då. Nu är nu och den här kvinnan gick alltså och spankulerade därute i ett snöigt och kallt Lövhult en helg i februari 2012. Plötsligt dök en skidåkare upp bakom henne och skrek åt henne att hon inte skulle gå i spåret.

Och sen knuffade han omkull henne med full kraft. Kvinnan trillade så illa att hon fick åka till sjukhuset och där konstaterades att hon hade brutit armen.

Skidåkaren försvann i fjärran och har inte setts den dess.

Alltså, jag blir rasande när jag läser sånt här. Hur i helvete är det möjligt??

Jag kan bara djupt beklaga att inte kvinnan bröt benet istället. Eller ännu hellre båda benen. Så att hon lär sig att aldrig någonsin mer promenera i ett skidspår.

Jävla kärring!!

Hoppbacken i Lövhult för länge sedan.

1 kommentar:

Jockeyboy sa...

Bra rutet!