onsdag 22 februari 2012

Körigt på firman.

Det är svårt att definiera hur man får en dag på jobbet att gå. Den bara går. Med en jädra fart.

I morse åkte jag till kontoret med en lång to do-lista i huvudet och en liten fjäril i magen. Mycket kvar att göra innan vi kan luta oss tillbaka.

Nu är det tidig kväll, jag är hemma igen och försöker summera dagen. Jag ser dagen som ett irrande hit och dit. Lite spring i en spiraltrappa, mejlskrivande, lite prat vid en whiteboard, telefonringande. Ett halvt manus. Nåt jobbigt samtal till kunden. Lite flipperspel, frisk luft på en balkong. Ännu mer mejlande och några telefonsamtal.

Sakta men säkert buffar och puffar jag mig framåt och utan att jag har begripit det själv, har dagen gått och alla punkterna på min lista är avbockade.

Så där går dagarna. På nåt konstigt sätt får man jobbet gjort.

Inga kommentarer: