söndag 26 februari 2012

Bubble your brains out.

Jag har köpt skumbad. Två flaskor, för säkerhets skull. Nu står de på parad på min badkarskant och talar till mig.

Den ena flaskan heter "Energy" och den ska enligt etiketten ge mig just det; energi och stimulans. Dessutom "doftar den friskt av citron och basilika. Den andra produkten, "Relax" ska få mig att hitta lugn och ro i badet. "Med en avstressande doft av lavendel och mint".

Så fiffigt uttänkt va! Det ena produkten ska jag alltså kunna använda på morgonen, för att få fart på livsandarna och det andra på kvällen för att coola ner mig. Det är inte klokt så bra.

Vi pratar alltså om skumbad. Bubblor av ingenting. Med en billig doft av hittepå-citron och lavendel. Det är väl för fan klart att jag inte tror på dessa dunkla, kraftigt felaktiga löften när jag köper flaskorna.

Men ändå gör jag det. Ibland fruktar jag för mitt förstånd.

Här ligger jag och är dum i huvudet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det funkar, men bara om man tror på det. Klurigt. /Karin

Anonym sa...

Underbart med ett gott skratt en måndagmorgon!Steenen